Jak zamówić kuriera i nadać przesyłkę UPS i K-ex za pośrednictwem Wysylajtaniej.pl
logowanie oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu
(data aktualizacji 2012-03-16) E-mail: Zarejestruj
Hasło: Zapomniałem hasła

Zapamiętaj hasło




Użytkownik niezalogowany.

Aby nadać przesyłkę należy się zalogować.
Jeżeli nie masz jeszcze konta zarejestruj się.

Jak zamówić kuriera i nadać przesyłkę


Co muszę zrobić by nadać paczkę?
Wejdź na stronę WysyłajTaniej.pl i zarejestruj się, klikając link na górze strony. Rejestracja zajmie Ci najwyżej kilka minut.
Następnie wybierz zakładkę "nadaj paczkę" i wypełnij prosty formularz dotyczący danych przesyłki oraz nadawcy i odbiorcy.
Na koniec formularza system przekieruje Cię do płatności on-line, gdzie opłacisz przesyłkę. Po potwierdzeniu płatności system wyśle Ci gotowy list przewozowy i zamówi za Ciebie kuriera.
Teraz tylko pozostaje czekać na odbiór paczki.

Co to jest waga przelicznikowa/przestrzenna?
W transporcie waga objętościowa przesyłki jest równoznaczna z powierzchnią/przestrzenią, jaka jest wymagana do jej transportu. Waga objętościowa lub waga wymiarowa zostaje obliczona i porównana z rzeczywistą wagą przesyłki, co umożliwia sprawdzenie, która wielkość jest większa. Do kalkulacji kosztu przesyłki brana jest pod uwagę większa waga. Sposób obliczania wagi jest następujący:
dla K-EX (szerokość X wysokość X długość)/10000
dla UPS (szerokość X wysokość X długość)/5000. Przykład (20X30X40)/5000 = 4,8 kg

Czy jest możliwość wysłania przesyłki z opcją "za pobraniem"?
TAK. Usługa pobranie jest oferowana do każdej przesyłki zarówno w kraju, jak i na świecie. Aby zlecić pobranie należy w formularzu nadawania przesyłki zaznaczyć opcję pobranie, wprowadzić jego wartość w złotówkach lub w walucie kraju odbiorcy oraz numer konta, na jakie ma być zwrócone. Zwrot pobrania następuje od 2 do 8 dni roboczych od dnia doręczenia przesyłki w zależności od wybranej opcji.

Kiedy przyjedzie kurier po przesyłkę?
Czas przyjazdu kuriera po przesyłkę jest uzależniony od godziny, w jakiej zostało wykonane zlecenie oraz od kodu pocztowego nadawcy. Podczas wypełniania formularza system wskaże pierwszy możliwy dzień i przedział czasowy, w którym kurier będzie mógł odebrać przesyłkę, jak również umożliwi samodzielny wybór godzin odbioru przesyłki z podanego zakresu godzinowego. Najczęściej zlecenia złożone do południa realizowane są tego samego dnia, a złożone po południu dnia następnego. W przypadku firmy K-ex nastąpi wcześniejsza awizacja odbioru przesyłki za pośrednictwem emaila.

Czym się rózni standardowe wysłane przesyłki przez UPS i K-EX od wysylajtaniej i dlaczego w wysylajtaniej jest tak tani kurier?
Przesyłki wysyłane za naszym pośrednictwem nie róznią od przesyłek nadanych w tradycyjny sposób przez K-EX czy UPS. Nasza platforma ułatwia jedynie proces generowania dokumentów przewozowych, natomiasta pozostała obsługa wygląda tak samo. Jako operator tanich przesyłek kurierskich gwarantujemy wysoki poziom obrotu z firmami kurierskimi oraz ułatwiamy pracę firm kurierskich poprzez automatyzację procesu generowania dokumantów przewozowych przez co przyśpieszamy odbiór przesyłki od nadawcy (kurier nie musi wypisywać dokumentów).

  • Punkty przyjęć paczek Firm kurierskich UPS i K-ex



  •  
    Jak to działa.

    Kurier

    Logowanie do serwisu oraz panel "moje konto"
    Aby zalogować się do serwisu należy w panelu logowania wprowadzić adres e-mail podany przy rejestracji oraz hasło przesłane przy potwierdzeniu założenia konta. Po zakończeniu pracy pamiętaj, by dla bezpieczeństwa wylogować się klikając w przycisk "wyloguj się"! Wyloguj się.

    Panel zarządzania kontem dostępny jest zawsze w lewym górnym rogu strony.
    Zawarte są w nim dane
    * Twoje dane - możesz tu edytować swoje dane teleadresowe, e-mail itp.
    * Przesyłki - możesz podejrzeć historię swoich przesyłek i płatności oraz ich status.
    * Kontynuuj nadawanie przesyłki - w przypadku przerwania nadawania przesyłki możesz tu zacząć od miejsca, w którym skończyłeś.
    * Nowe nadanie przesyłki - nadawanie kolejnej przesyłki.
    * Wyloguj - wylogowanie się z serwisu.

    Składanie zamówień / realizacja płatności
    Aby złożyć zamówienie, należy kliknąć przycisk "nowe nadanie przesyłki". Spowoduje to przejście do formularza zamówienia. Formularz zawiera dane nadawcy, odbiorcy oraz samej przesyłki. Po wprowadzeniu koniecznych informacji należy kliknąć przycisk "zrealizuj zamówienie", wybrać rodzaj płatności elektronicznej i zapłacić za zamówioną przesyłkę kurierską. Płatności realizowane są przez system przelewy24.pl
    Gdy przelewy24.pl potwierdzą przyjęcie zlecenia, otrzymasz e-mail z gotowym do druku listem przewozowym, który należy przekazać kurierowi razem z przesyłką.

    Wystawianie i wysyłanie faktur VAT
    Faktury VAT wystawiane są na koniec każdego miesiąca na wszystkie usługi wykonane w danym miesiącu. Jeżeli jest potrzeba wystawienia fv wcześniej wystarczy o tym poinformować za pośrednistwa emaila. FV wysyłamy pocztą elektroniczną.

    Jeżeli chcesz sprawdzić status przesyłki przez wysylajtaniej.pl
    1. Wprowadź numer listu przewozowego w okno na górze strony. Jeżeli chcesz sprawdzić kilka listów przewozowych, wpisz je jeden pod drugim.
    2. Kliknij szukaj.
    3. Wyświetli się informacja zwrotna o statusie przesyłki.


    Wybór, jaka firma kurierska ma zrealizować przesyłkę odbywa się na samym początku w formularzu "nadaj paczkę" poprzez kliknięcie na logo Kuriera UPS lub Kuriera K-EX.

    Przykład:

    Wybrana została usługa przez firmę kurierską K-EX:








    Wybrana została usługa przez firmę kurierską UPS:
    Dokumenty niezbędne do rozpatrzenia reklamacji przesyłek krajowych

    1. Reklamacje dotyczące nieterminowości

    * pismo reklamacyjne lub druk reklamacja - interwencja (poniżej) z numerem listu przewozowego oraz kwotą roszczenia i numerem konta bankowego, a także oryginał lub kserokopia listu przewozowego.

  • Protokół-K-ex


  • 2. Reklamacje dotyczące zagubienia, uszkodzenia lub ubytku zawartości przesyłki

    * oryginał pisma reklamacyjnego lub druk reklamacja - interwencja z numerem listu przewozowego oraz kwotą roszczenia i numerem konta bankowego,
    * oryginał listu przewozowego (egzemplarz pozostawiony przez kuriera),
    * kserokopię dokumentu (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) potwierdzającego wartość szkody w zależności od jej rodzaju (umowa kupna/sprzedaży; rachunek/faktura VAT/paragon fiskalny /kwit kasowy; oryginał kalkulacji kosztów wytworzenia produktu, sporządzony przez producenta lub rachunek za naprawę/kalkulację kosztów naprawy/fakturę za naprawę),
    * oryginał protokołu szkodowego (egzemplarz należący do poszkodowanego).
    Google+ Youtube