Kurier nie przyjechał po przesyłkę – co robić ?

kurier nie przyjechał


Zamówiony przez Ciebie kurier nie przyjechał, skutkiem czego nie mogłeś wysłać swojej przesyłki ? Co zrobić w takiej sytuacji ? Niestety z różnych przyczyn kurier może nie dojechać, winna temu może być awaria samochodu, utrudnienia w ruchu drogowym lub inna losowa przyczyna.


Co zrobić gdy zamówiony kurier nie przyjechał odebrać przesyłki ?
Jeśli kurier nie przyjechał w wyznaczonym terminie, powinieneś skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta. W sytuacji, gdy odbiór nie zostanie zrealizowany w deklarowanym przez firmę kurierską terminie konieczne jest zaplanowanie nowego terminu odbioru.

Każde zlecenie otrzymuje indywidualny numer zlecenia odbioru wraz z jego terminem realizacji. WysylajTaniej.pl otrzymuje go od firmy kurierskiej, która ocenia swoje możliwości na moment otrzymania złożonego zlecenia. W przypadku braku realizacji odbioru termin ten wygasa z końcem danego dnia i należy zaplanować nowy termin odbioru.

Jeśli zamówiłeś przesyłkę na www.WysylajTaniej.pl. W celu ponownie przyjazdu kuriera lub informacji na temat stanu zamówienia skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Koniecznie podaj konsultantowi numer zlecenia lub numer listu przewozowego (wysyłany w wiadomości e-mail).
Kontakt do Biura Obsługi Klienta WysylajTaniej.pl
e-mail: info@wysylajtaniej.pl
czat online na www.wysylajtaniej.pl
tel 801 02 22 99 (dla telefonów stacjonarnych)
tel 87 736 19 00 (dla telefonów komórkowych oraz stacjonarnych)

Biuro czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 16:00

 

Zespół serwisu WysylajTaniej.pl

Udostępnij na:

Kurier bez drukowania listu przewozowego

bez drukowania listu przewozowego

bez drukowania listu przewozowego

Kurier bez drukowania listu przewozowego – nowość!

Jeśli zamówiłeś kuriera firmy K-EX i opłaciłeś usługę to od teraz nie musisz sam drukować listu przewozowego. Wystarczy, że zamówisz kuriera, opłacisz go i przekażesz spakowaną przesyłkę kurierowi. Kurier przyjedzie z gotowym listem przewozowym i sam go naklei na paczkę.

 

Dla usługi UPS list przewozowy otrzymasz drogą mailową od razu po opłaceniu zamówienia. List przewozowy musisz wydrukować i umieścić na górze przesyłki przed przyjazdem kuriera.

Dla usługi K-EX numer listu przewozowego otrzymasz drogą mailową w przeciągu 24h przed planowanym dniem odbioru przesyłki. Nie musisz niczego drukować gdyż kurier przywiezie ze sobą gotowy list przewozowy i sam go naklei.

Udostępnij na:

Jak wysłać paczkę tanio.

Aby wysłąć paczkę nie trzeba wiedzieć kilka rzeczy. W każdej firmie przewozowej najważniejsze kryterium w wycenie kosztów transportu paczki jest ilość, waga oraz wymiary danej paczki. Na drugim miejscu możemy umieścić sposób przygotowania paczki, czy paczka jest zapakowana w kartonowe pudełko które spełnia wymagania firmy jako standardowe nie wymagające dodatkowej obsługi.
Brać pod uwagę należy również usługi dodatkowe, choć nie zawsze są one nam potrzebne. Nie zawsze paczka musi dotrzeć do odbiorcy do konkretnej godziny, czy też wymagamy takich usług jak pobranie od odbiorcy jaka to bywa często spotykana przy sprzedaży towaru.

Wracając do pierwszego kryterium, im paczka mniejsza i lżejsza, tym koszty transportu są niższe, ze względu na mniejsze koszty związane z obsługą takiej paczki u przewoźnika, natomiast drugie kryterium nie jest już takie oczywiste. Często firmy przewozowe obciążają dodatkowo za paczki zapakowane w sposób nietypowy bądź też po prostu inny niż w kartonowe pudełko o regularnym kształcie prostopadłościanu. Dlatego najlepiej jest też zainwestować w pudełko umożliwiające zapakowanie towaru w standardowy sposób.

Jeżeli chodzi o usługę transportu i towarzyszące im usługi dodatkowe to biorąc pod uwagę takie ceny jakie są bezpośrednio w firmach przewozowych można się złapać za głowę. Często firmy przewozowe używają pojęcia, które nie są zrozumiałe dla przeciętnego zjadacza chleba. „Niesort, niestandard, gabaryt, Express, opłata paliwowa, opłata drogowa” itp. to usługi mające wpływ na cenę końcową za paczkę jaką chcecie wysłać.
Ceny te też nie są zazwyczaj zbyt niskie, jak się zatem z tym połapać jak wysłać najtaniej?
Polecam firmy brokerskie, tacy pośrednicy w usługa kurierskich najczęściej mają znacznie niższe ceny niż bezpośrednio firmy przewozowe typu UPS, DHL itp.

Najstarszą firmą brokerską jaka działa do tej pory jest www.wysylajtaniej.pl. Prosty formularz zamawiania i wyceny paczki. Po podaniu 4 danych ( wagi, wysokości, szerokości oraz długości) formularz pokazuje cenę. W przypadku dodatkowych usługi jakie chcielibyśmy wykorzystać, typu otrzymanie zapłaty za towar od odbiorcy też nie musimy liczyć procentowe opłaty i opłaty, w drugim kroku formularza zaznacza się tylko pobranie i podaje się kwotę, na bieżąco formularz firmy Wysylajtaniej.pl wyświetla Ci cenę, a ty decydujesz jak chcesz wysłać i jaką firmą kurierską, możesz wybrać najtańszą opcję dla Twojej paczki lub zdecydować się na droższą ale pewniejszą.

Jak wysłać paczkę tanio.

Jak wysłać paczkę tanio.

Udostępnij na:

Współpraca z brokerem usług kurierskich bardziej opłacalna ?

Sprostanie oczekiwaniom klienta w zakresie szybkiej i bezpiecznie dostarczonej przesyłki bywa trudne. Współpraca z brokerem usług kurierskich daje takie możliwości jednocześnie nie wpływając na koszt wysyłki. Dla wielu przedsiębiorców i osób prywatnych dużo bardziej opłacalne jest nawiązanie współpracy z brokerem niż realizowanie zleceń na własną rękę. Główną korzyścią jaka wynika z takiej współpracy jest minimalizowanie kosztów wysyłki przesyłek. Jest to również ogromna korzyść dla małego przedsiębiorcy, któremu zależy na wysokiej jakości usług w przystępnej cenie. Korzystanie z pośredników usług kurierskich umożliwia nam również docieracie naszej przesyłki zawsze na czas.

 

Jak to jest możliwe ?

Brokerzy usług kurierskich (pośrednicy) negocjują z dużymi przewoźnikami atrakcyjne stawki deklarując wysyłkę dużej ilości przesyłek. Następnie tak wynegocjowane ceny oferują oni swoim klientom indywidualnym. Dzięki temu każdy ma dostęp do tanich usług kurierskich wysokiej jakości. Wszystko to bez wychodzenia z domu i podpisywania długoterminowych umów. Na stronie internetowej www.WysylajTaniej.pl uzyskają Państwo informacje o aktualnych cenach przesyłek i czasie, w którym będą one dostarczone a także o innych ciekawych informacjach związanych z branżą kurierską.

Warto pamiętać, że sprostanie oczekiwaniom klienta w zakresie szybkiej i bezpiecznie dostarczonej przesyłki w terminie procentuje zadowoleniem klientów a tym samym sprawia, iż chętnie do nas wracają.

współpraca z brokerem

współpraca z brokerem

Udostępnij na:

Przesyłka niestandardowa, elementy niestandardowe…

362470723_1_644x461_przyjmowanie-pakowanie-paczek-strefapaczki-obornicka-poznan-poznan

Niezależnie od firmy kurierskiej jaką chcemy wysłać paczkę należy zwrócić uwagę nie tylko na sposób w jaki ją zabezpieczymy do transportu, ale również na jej kształt paczki po jej zapakowaniu. Paczka która jest duża, ciężka, wymaga specjalnego traktowania, ma nieregularny kształt, wystające elementy będzie przesyłką niestandardową.

 

Przesyłka niestandardowa – co to znaczy ?

Każda firma kurierska szczegółowo określa cechy paczek standardowych, oraz niestandardowych czyli paczek o nietypowym kształcie, których nie zapakujemy w karton o kształcie prostopadłościanu, lub takich, paczek których firma kurierska z różnych przyczyn, nie będzie sortować automatycznie. Przesyłki niestandardowe, zazwyczaj sortowane są ręcznie, dlatego często możemy również spotkać się z określeniem paczka niesortowalna. Wszystkie te czynniki sprawiają, że transport takich paczek jest trudniejszy, a co za tym idzie kosztowniejszy.

Przesyłka niestandardowa

Przesyłka niestandardowa

Przesyłka standardowa

Przesyłka standardowa

 

 

 

Paczka niestandardowa:

  • ma okrągły cylindryczny lub owalnym kształt (tuby, dywany, tkaniny itp.)
  • jest nieregularnych kształtów (nie jest prostopadłościanem)
  • posiada wystające elementy
  • przekracza wymiary paczek standardowych
  • jest długa
  • jest ciężka
  • ma oznaczenie etykietami „góra/dół” oraz „ostrożnie szkło”
  • spełnia inne kryteria wymienione w regulaminach firm kurierskich

 

 

UPS elementy niestandardowe:

  • przedmioty zapakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna,
  • przedmioty o kształcie cylindrycznym, walca, taki jak beczka, bęben, wiadro lub opona, który nie jest w pełni zamknięty w pojemniku wysyłkowym wykonanym z falistej tektury,
  • paczka o najdłuższym boku przekraczającym 150 centymetrów lub drugim boku przekraczającym 76 centymetrów,
  • paczka, której rzeczywista waga jest większa niż 32 kilogramy,
  • każda paczka w przesyłce, w której średnia waga paczki przekracza 32 kilogramy i dla której nie podano szczegółowych wag poszczególnych paczek na dokumencie źródłowym lub w automatycznym systemie wysyłkowym UPS.

 

Firma UPS zastrzega sobie także prawo do zastosowania opłaty za dodatkową obsługę do każdej paczki, która według jej uznania takiej obsługi wymaga.

Wartość sumy długości i obwodu definiuje wzór:
długość + (2 x wysokość + 2 x szerokość)

Oznacza to, iż należy wybrać najdłuższy bok paczki i dodać do tej wartości pomnożoną razy dwa wartość wysokości i pomnożoną razy dwa wartość szerokości paczki.

 

 

K-EX elementy niestandardowe:

  • przedmioty zapakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna,
  • przedmioty o kształcie cylindrycznym, walca takie jak: beczki, bębny, wiadra lub opony, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej,
  • przedmioty o kształcie okrągłym, cylindrycznym, owalnym, o nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami lub z lepką powierzchnią, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się (np. folie, gumy, itp.),
  • przedmioty, których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy,
  • paczki, których wymiary przekraczają:
  • długość: 140 cm lub suma wszystkich wymiarów (długość + szerokość + wysokość) przekracza 220 cm.

WAŻNE!

Każda firma kurierską przykłada bardzo dużą uwagę do prawidłowego przygotowania paczek przez klientów, posiada rownież inne standardy i wytyczne stosowane do opisywania przesyłek niestandardowych. Ceny takich przesyłek są droższe od standardowych, dlatego warto zwrócić uwagę na to w co i w jaki sposób zapakujemy nasza przesyłkę, aby nie zostały doliczone nam dodatkowe opłaty. Wszystkie przesyłki przechodzą weryfikację wagi oraz wymiarów, a firmy kurierskie zastrzegają sobie prawo do naliczenia opłaty za dodatkową obsługę dla każdej przesyłki, która w ich ocenie wymaga specjalnej obsługi.

 

Warto wiedzieć, że…

W WysylajTaniej.pl podczas nadawania przesyłki nie trzeba wyliczać czy przesyłka jest standardowa czy też nie, jeżeli wynika to z wymiarów przesyłki. Formularz nadania przesyłki w WysylajTaniej samoczynnie zaznacza niestandard jeżeli wynika on z wymiarów.

Udostępnij na:

Kurier bez umowy.

Chcesz zamawiać kuriera szybko, łatwo i bez wychodzenia z domu ? Wysyłać paczki krajowe i międzynarodowe, kurierem bez potrzeby wiązania się długoterminowymi umowami ? Uważasz, że kurier bez umowy jest niemożliwy, a jedyną alternetywą wysłania tanio przesyłki jest Poczta Polska ?

WysylajTaniej.pl – kurier zamawiany online, umożliwi Ci to wszystkom w pare minut. Kurier bez umowy, który pozwali Ci wysyłać paczki w dowolnym terminie, dając Ci możliwość wyboru przewoźników.

Oferujemy wygodne narzędzie, z których możesz skorzystać w każdym miejscu. Przesyłki kurierskie dostępne dla każdego: małych przedsiębiorstw, dużych firmach, osób prywatnych regularnie wysyłających paczki krajowe, zagraniczne ale również osób które wysyłają paczki rzadko, od czasu do czasu.

Rynek kurierski jest rynkiem bardzo szybko rozwijającym się, wybór firm kurierskich w kraju jest ogromny w związku z tym klienci mogą przebierać w ofertach i wybrać tego kuriera, który jest najbardziej odpowiedni dla nich. Nasza zalata to duża dostępność i zróżnicowanie oferowanych usług. WysylajTaniej.pl to serwis kurierski, który ułatwi Ci wybór najlepszej oferty. W jednym miejscu różne firmy kurierskie do wyboru. W prosty sposób zyskasz gwarancję najtańszego wysyłania paczek z dowolnego miejsca w kraju, bez potrzeby każdorazowego podpisywania umów. Niewątpliwie jest to najlepsze rozwiązanie, dla osób ceniących sobie czas i pieniądze.

Zachęcamy do przekonania się o tym, jak wiele korzyści niesie ze sobą korzystanie z internetowego serwisu zamawiania przesyłek kurierskich WysylajTaniej.pl.

kurier

Udostępnij na:

Uszkodzona przesyłka – co robić ?

Uszkodzona przesyłka jak reklamować

Uszkodzona przesyłka – co zrobić w przypadku, gdy przy odbiorze okazuje się, że przesyłka która otrzymujemy jest uszkodzona? Czy możemy złożyć reklamację, jeśli uszkodzona przesyłka została odebrana od kuriera?

Firma kurierska odpowiada za stan przesyłki od jej przyjęcia od nadawcy aż do wydania adresatowi. Możemy więc starać się o odszkodowanie wtedy, gdy zostanie ona zgubiona, uszkodzona lub dojdzie do nas z opóźnieniem. Prawo do złożenia reklamacji może przysługiwać odbiorcy lub nadawcy. Należy jednak pamiętać, że w przypadku gdy odbiorca wprowadził zmianę umowy przewozu, przyjął list przewozowy albo odebrał już przesyłkę powoduje, że to odbiorca, a nie nadawca może występować z roszczeniami wobec przewoźnika w związku z uszkodzeniem przesyłki.

Klient przed odebraniem przesyłki powinien sprawdzić jej stan, w razie stwierdzenia uszkodzeń zewnętrznych (gdy zauważymy choćby drobne uszkodzenie paczki) możemy zażądać protokolarnego ustalenia stanu zawartości przesyłki w obecności kuriera. W takim przypadku kurier spisze protokół opisujący stan naszej przesyłki, warto wiedzieć, że my jako odbiorca również mamy prawo do dopisania własnych uwag do takiego protokołu w przypadku kiedy nie zgadzamy się z tym co napisał kurier. Taki protokół musi być sporządzony w dwóch kopiach i podpisane przez obie strony, odbiorcę i kuriera, który występuje w roli świadka. Jeden egzemplarz dokumentu zabiera ze sobą kurier a drugi otrzymujemy my. Jest to bardzo ważne, ponieważ jedynie sporządzony na miejscu protokół szkody jest podstawą do reklamacji i otrzymania rekompensaty za uszkodzoną przesyłkę.

Należy jednak pamiętać, że spisanie protokołu nie zwalnia nas z obowiązku złożenia przewoźnikowi reklamacji i zażądania odszkodowania. Każda firma kurierska na swojej stronie internetowej w regulaminie ma opisane szczegółowe zasady składania reklamacji w takim przypadku.
W przypadku kiedy uszkodzona przesyłka (posiadająca widocznie z zewnątrz uszkodzenia) zostanie przez nas pokwitowana kurierowi (odebrana) bez żadnych zastrzeżeń wygasają nam wszelkie roszczenia z tytułu jej ubytku lub uszkodzenia (art. 76 prawa przewozowego). Nie dzieje się tak w przypadku kiedy przesyłka z zewnątrz nie posiadała żadnych uszkodzeń które mogłyby wskazywać, że zawartość przesyłki została również uszkodzona. W takim przypadku ważne jest aby w terminie siedmiu dni (najlepiej tego samego) zgłosić to firmie kurierskiej i zażądać ustalenia stanu naszej przesyłki. Po takim zgłoszenie zostanie wysłany do nas przedstawiciel firmy kurierskiej który sprawdzi uszkodzenia. Niestety w takim przypadku często pojawiają się trudności, ponieważ ciężko jest udowodnić, że przesyłka została uszkodzona w trakcie transportu a nie już po jej odbiorze od kuriera.

Gdy otrzymamy negatywną odpowiedź na reklamację albo firma kurierska ją zignoruje i w przeciągu 3 miesięcy złożenia reklamacji nie dostaniemy odpowiedzi, można wystąpić przeciw niemu na drogę sądową. Warto wiedzieć, że roszczenia odszkodowawcze za uszkodzenie przesyłki dochodzone od przewoźnika przedawniają się po roku. Czasu oczekiwania na odpowiedź na reklamację (nie więcej niż 3 miesiące) nie wlicza się do terminu przedawnienia roszczeń przeciw przewoźnikowi.

Udostępnij na:

Harmonogram pracy Biura Obsługi Klienta WysylajTaniej.pl w Święta

Szanowni Państwo,
w związku ze zbliżającym się Świętami Bożego Narodzenia przedstawiamy harmonogram pracy Biura Obsługi Klienta WysylajTaniej.pl w tym okresie.

23 grudnia (środa) czynne w godzinach 7:00 – 16:00
24 grudnia (Wigilia) nieczynne
25 grudnia (I Dzień Świąt) nieczynne
26 grudnia (II Dzień Świąt) nieczynne
27 grudnia (niedziela) nieczynne
28 grudnia (poniedziałek) czynne w godzinach 7:00 – 16:00
29 grudnia (wtorek) czynne w godzinach 7:00 – 16:00
30 grudnia (środa) czynne w godzinach 7:00 – 16:00
31 grudnia (czwartek) czynne w godzinach 7:00 – 16:00
01 stycznia (piątek) nieczynne

Dodatkowo przypominamy, iż zlecenia opła cone za pośrednictwem serwisów płatności online będą przetwarzane nie bieżąco 24h.
W okresie przedświątecznym w związku ze zwiększoną ilością przesyłek mogą ulec wydłużeniu odbiory i doręczenia przesyłek.
W Wigilię 24 grudnia przesyłki będą wyłącznie doręczane przez kurierów do ok. godz. 14:00.

Harmonogram pracy Biura Obsługi Klienta WysylajTaniej.pl w Święta

Harmonogram pracy Biura Obsługi Klienta WysylajTaniej.pl w Święta

Udostępnij na:

Godziny pracy UPS w okresie Świąt i Nowego Roku

Drodzy Klienci,

W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia oraz Nowym Rokiem informujemy, o zmianie w planie pracy firmy kurierskiej UPS w dniach od 24 grudnia 2015 do 2 stycznia 2016. Poniżej przedstawiamy plan  pracy firmy kurierskiej UPS w okresie świąt.

Godziny pracy UPS w okresie Świąt i Nowego Roku

Godziny pracy UPS w okresie Świąt i Nowego Roku

Uwaga: Terminy mogą ulec zmianie. Więcej informacji.

Gwarancja zwrotu pieniędzy UPS w okresie Bożego Narodzenia

Gwarancja zwrotu pieniędzy UPS obowiązuje zgodnie z normalnymi warunkami przez cały okres świąt Bożego Narodzenia i podlega następującym wyjątkom:

Planowym terminem doręczenia przesyłek nadawanych w ramach usług UPS Express Plus®, UPS Express® i UPS Express Saver®, odbieranych w Europie w czwartek, 24 grudnia będzie:

  • Wtorek, 29 grudnia dla przesyłek doręczanych w kraju
  • Poniedziałek, 28 grudnia do większości ośrodków handlowych dla przesyłek doręczanych w Europie(*)
  • Wtorek, 29 grudnia do większości ośrodków handlowych dla przesyłek doręczanych poza Europą(*)

 

(*) Czas transportu w ilości dni roboczych dla przesyłek nadawanych w usługach UPS Express Plus, UPS Express i UPS Express Saver do miejsc przeznaczenia na terenie Europy i poza nią nie ulega zmianie. Czas transportu dla przesyłek nadawanych w ramach usługi UPS Standard® będzie wydłużony o 1 dzień.

Gwarantowany czas doręczenia dla lotniczych przesyłek międzynarodowych dostarczanych w granicach USA zostanie wydłużony o 90 minut w następujących dniach: 27 listopada (piątek), 18 – 24 grudnia (od piątku do czwartku), oraz 31 grudnia (czwartek).

Lotnicze oraz międzynarodowe przesyłki UPS podjęte i doręczone na terenie Stanów Zjednoczonych objęte są gwarancją przez cały okres świąt Bożego Narodzenia. Gwarancja ta jest zawieszona w przypadku paczek UPS Ground oraz UPS Standard odbieranych lub przewidywanych do doręczenia pomiędzy 11 grudnia a 24 grudnia.

Pozdrawiamy
Zespół WysylajTaniej.pl

 

Udostępnij na: