Czasami zdarza się nam nieudany zakup i wtedy zastanawiamy się co zrobić z nieudaną decyzją czy możemy i jak zwrócić towar.
Przy zakupach na odległość, czyli na przykład w sklepie internetowym, przysługuje prawo do odstąpienie od umowy bez podania przyczyny.
Oznacza to zwrot rzeczy oraz odzyskanie kwoty, jaką na nią wydaliśmy. Mamy prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży.
Możemy więc zwrócić prezent, który np. okazał się nietrafiony lub w złym rozmiarze.
Wystarczy, że złożymy pismo, w którym odstępujemy od umowy.
Wzór takiego oświadczenia może przesłać sprzedawca z kupionymi przez nas rzeczami lub udostępnić go na swojej stronie internetowej.
Jeśli nawet takiego wzoru nie mamy nic straconego. Zawsze możemy napisać własnymi słowami lub skorzystać ze wzoru dostępnego na stronie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl oraz od razu ustalić jak zwrócić towar.
Pismo można dostarczyć do firmy osobiście, listem poleconym lub e-mailem o ile taką możliwość udostępni sprzedawca. Nie ma prawnego obwarowania co do formy dostarczenia odstąpienia od umowy — ważne by wypowiedzenie dotarło i by było na to potwierdzenie.
Drugi krok to zwrot towaru. Mamy na to 14 dni o ile sprzedawca nie określił innego dłuższego terminu. Możemy zwrócić towar osobiście lub wysłać go na adres sprzedawcy.
Koszty zwrotu ponosimy kupujący, czyli my i nie musimy korzystać w rozwiązania wskazanego jako droższe (np. wskazanie tylko określonego kuriera). Ważne by towar trafił do sprzedawcy w stanie niepogorszonym oraz w określonym terminie.
Aby wysłać towar do zwrotu, polecamy skorzystać z https://www.WysylajTaniej.pl i wypełnić formularz nadaj paczkę i opłacić przesyłkę online.
Wysyłając zwrot towaru w ten sposób mamy nie tylko pewność, że paczka dojdzie, ale też pełen wgląd w jej drogę oraz pewność, że towar zostanie dostarczony.