?
Czy po złożonym zleceniu i opłaceniu usługi można edytować dane teleadresowych lub kwoty pobrania?
Na wygenerowanym liście przewozowym nie można dokonywać już żadnych zmian, błędne zlecenie należy anulować i złożyć nowe poprawne poprzez ponowne wypełnienie formularza „nadaj paczkę”. Aby anulować list przewozowy należy zalogować się na wysylajtaniej.pl i wejść w zakładkę przesyłki.
Przy odpowiedniej przesyłce możliwej do anulowania jest widoczny przycisk "Anuluj". Zwrot za anulowaną przesyłkę następuje w ciągu od 7 do 14 dni roboczych na konto „kredyt” na poczet przyszłej przesyłki.
?
Czy można zamówić kuriera telefonicznie?
Nie przyjmujemy zleceń telefonicznie.
Aby nadać przesyłkę trzeba się zarejestrować na stronie wysylajtaniej.pl, wybrać zakładkę "nadaj paczkę" i wypełnić formularz dotyczący danych przesyłki oraz nadawcy i odbiorcy
?
Jak zamówić kuriera?/W jaki sposób mogę nadać przesyłkę?
Aby nadać przesyłkę trzeba się zarejestrować na stronie wysylajtaniej.pl, wybrać zakładkę "nadaj paczkę" i wypełnić formularz dotyczący danych przesyłki oraz nadawcy i odbiorcy. Na koniec formularza system przekieruje do płatności on-line, gdzie opłaca się przesyłkę. Po potwierdzeniu płatności (w ciągu kilku minut) system wyśle gotowy list przewozowy do wydrukowania i zamówi kuriera.
?
Jak zamówić kuriera, aby przyjechał tego samego dnia?
Czas przyjazdu kuriera po przesyłkę jest uzależniony od godziny w jakiej zostało wykonane zlecenie oraz od kodu pocztowego nadawcy. Podczas wypełniania formularza system wskaże pierwszy możliwy dzień i przedział czasowy, w którym kurier będzie mógł odebrać przesyłkę, jak również umożliwi samodzielny wybór godzin odbioru przesyłki z podanego zakresu godzinowego.
?
Czy można nadać paczkę bez konieczności drukowania listu przewozowego?
Nadawca zobowiązany jest wydrukować list przewozowy wygenerowany przez nasz system i przekazać wraz z paczką
?
Jaką wagę i wymiary może mieć paczka?
Za naszym pośrednictwem można wysyłać paczki, których suma długości oraz obwodu [(2 x szerokość) + (2 x wysokość)] nie przekracza 419 cm w firmie UPS i 20 x 30 x 50 cm powinna ważyć do 20 kg Paczka w Ruchu
?
W jaki sposób zapakować przesyłkę? Jakie są zasady pakowania przesyłki?
Przesyłkę najlepiej jest zapakować w karton o regularnym kształcie bez wystających elementów i wypukłości oraz:
?
Jaka jest cena przesyłki o podanych wymiarach i wadze?
Aby wycenić przesyłkę prosimy kliknąć zakładkę "nadaj paczkę" system na podstawie wagi i wymiarów poda cenę końcową brutto. 
?
Jak nadać paczkę międzynarodową?
Przesyłki za granice wysyłamy poprzez firmę UPS, w tym celu należy kliknąć zakładkę „nadaj paczkę”, kliknąć na logo firmy UPS wpisać w pole "kraj odbiorcy" pierwsze litery nazwy kraju docelowego przesyłki (w języku polskim), wybrać kraj z listy i wpisać kod pocztowy odbiorcy.
?
Nie znam wagi, wymiarów, kodu pocztowego odbiorcy przesyłki międzynarodowej. Jaka jest jej cena?
Bez podstawowych informacji tj. wagi, wymiarów, kodu pocztowego odbiorcy nie jest możliwe wykonanie wyceny
?
Czy istnieje możliwość przesłania paczki z zagranicy do Polski?
Mimo tego, że świadczymy usługi międzynarodowe to wysyłka paczki z zagranicy do Polski nie jest możliwa. Wszelkie nadania paczek realizowane są tylko na terenie Polski.
?
Czy można zapłacić kurierowi za przesyłkę przy jej nadaniu?
Takiej możliwości nie ma, płatność dokonywana jest tylko on-line poprzez serwis przelewy24
?
Jak opłacić usługę?
Płatność dokonywana jest on-line przelewem przed przyjazdem kuriera. Przelew księgowany jest w ciągu od kilku do kilkunastu minut przez naszego partnera szybkich płatności przelewy24.pl
?
Z jakich form płatności mogę skorzystać nadając paczkę?
Mają Państwo do wyboru płatność poprzez przelewy24 on-line oraz poprzez płatność „kredyt”.
?
Co to jest płatność kredytowa?
Jest to płatność na zasadzie wcześniejszej przedpłaty. Po otrzymaniu przedpłaty naniesiemy ją do systemu i w momencie wypełniania formularza, kiedy wybierze się opcję "kredyt" system nie przekieruje do płatności online, tylko od razu zatwierdzi list przewozowy, wyśle go na pocztę email oraz umieści w liście przesyłek na naszej stronie do wydruku. System każdorazowo będzie pomniejszał kwotę kredytu (kwotę, która została nam przelana) o wartość każdej nadanej przesyłki, aż do wyczerpania środków.
?
Czy można ustalić godzinę i miejsce odbioru paczki?
Podczas składania zamówienia na naszej stronie w danych nadawcy należy podać adres pod który ma przyjechać kurier po przesyłkę. W przypadku wysyłki firmą UPS system podpowiada standardowe godziny odbioru paczki przez kuriera z danego regionu, które można zawęzić do minimum 3 godzin.
?
Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
Kurier zazwyczaj nie kontaktuje się przed odbiorem paczki
?
Kiedy kurier odbierze przesyłkę?
Podczas składania zlecenia system wskazuje pierwszy możliwy termin odbioru przesyłki jest to przeważnie ten sam dzień lub dzień następny.
?
W jakich godzinach Odbiorca otrzyma nadaną przeze mnie przesyłkę?
Przesyłki doręczane są w ciągu całego dnia zazwyczaj w godz. 09:00-19:00, a czasami nawet i później. Jeśli przesyłka ma zostać doręczona do określonej godziny można wybrać firmę UPS i zaznaczyć usługę doręczenia do godz. 12:00 lub 9:00 następnego dnia roboczego
?
Czy kurier zadzwoni do odbiorcy umówić się na doręczenie?
Kurier zazwyczaj nie kontaktuje się przed doręczeniem przesyłki do odbiorcy
?
Jaki jest czas dostarczenia przesyłki?
Przesyłki doręczane są zazwyczaj na następny dzień roboczy, dla pilnych przesyłek możliwa jest opcja wyboru usługi „następnego dnia gwarantowane” w firmie UPS
?
Co to jest waga przestrzenna?
Waga przestrzenna nie jest rzeczywistą wagą przesyłki, jest wartością obliczoną na podstawie wymiarów. W przypadku przesyłek dużych i lekkich waga gabarytowa jest wyższa niż rzeczywista waga paczki. W takiej sytuacji firma kurierska używa właśnie tej wyższej wagi do obliczenia kosztów przesyłki. Waga wymiarowa obliczana jest, przez pomnożenie wszystkich wymiarów przesyłki (długość x szerokość x wysokość) i podzielenie przez 5 000 w firmie UPS.
?
Czy przesyłka jest ubezpieczona?
Tak, w cenie przesyłki standard jest ubezpieczenie do 323 zł firmą UPS, 200 zł firmą InPost i 300 zł w Paczce w Ruchu.
?
Jakie są procedury celne przy przesyłkach międzynarodowych?
Do przesyłania przesyłek w wartości rynkowej transportowanych do krajów poza UE niezbędne są 3 kopie wypełnionej faktury celnej. Faktura celna zawiera informacje, szczegóły produktu - w tym wartość przesyłki, datę wysyłki oraz podpis. Szczegóły można ustalić kontaktując się bezpośrednio z firmą UPS lub na stronie:
?
Czy istnieje możliwość integracji systemu informatycznego ze sklepem?
Obecnie trwają prace nad systemem dzięki któremu będzie można zintegrować System klienta z naszym
?
Czy istnieje możliwość ustalenia indywidualnego cennika?
W tym celu prosimy o bezpośredni kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
?
Dlaczego możemy Państwu zagwarantować tak niskie ceny?
Dzięki indywidualnej umowie z firmą UPS oraz Paczka w Ruchu
?
Czy jest możliwa wysyłka paczek adresowanych na skrytki pocztowe?
Niestety, ale nie ma takiej możliwości. Skrytki pocztowe są własnością Poczty Polskiej i żadna firma kurierska nie ma do nich dostępu
?
Kiedy otrzymam fakturę?
Faktury VAT wystawiane są na koniec każdego miesiąca na wszystkie usługi wykonane w danym miesiącu, bądź na specjalne życzenie klienta może zostać wystawiona we wcześniejszym terminie.
?
Czy można wysłać skrzynię biegów, silnik lub akumulator?
Paczka w Ruchu oraz UPS nie przyjmuje do przewozu silników samochodowych, skrzyni biegów i/lub ich elementów zawierających płyny eksploatacyjne (olej, paliwo). „Suche” silniki, skrzynie itp., z uwagi na rozmiary, wagę oraz wystające metalowe elementy wymagają zapakowania na paletę (minipaletę)
?
Czy można wysyłać lustro?
Przesyłki zawierające tafle szkła lub elementy, które można zdefiniować jako tafle szkła nie są przyjmuje do przewozu. Wynika to z fizycznych właściwości tafli szkła, której bez profesjonalnego przygotowania nie można w domowych warunkach prawidłowo zabezpieczyć to transportu w systemie "małych paczek".
?
Czy można wysłać przesyłkę zawierającą płyny?
Firma UPS przyjmuje wysyłki paczkowe z opakowaniem konstrukcyjnie dedykowanym do przewozu w dystrybucji detalicznej/kurierskiej dla tego rodzaju asortymentu o łącznej pojemności nie większej jak 8,5 l płynu / 1 paczka.
?
Jak zapakować koła/opony?
Jeśli wysyłają Państwo komplet 4 szt. to należy zapakować jako 2 paczki pakowane po 2 szt. lub jako 4 oddzielne paczki. Jeśli przesyłka będzie miała kształt okrągły to jest to już przesyłka niestandardowa.
?
Gdzie znaleźć informację czego dotyczą faktury i korekty ?
W treści faktury zawsze jest podany powód wystawienia danego dokumentu. Dodatkowo informacja jest podane również pod linkiem „zaliczki” widocznym na naszej stronie po zalogowaniu się na niej.
?
Jeśli paczka jest uszkodzona?
Należy złożyć reklamację na uszkodzenie przesyłki. W przypadku wysyłki firmą UPS pisomo reklamacyjne należy złożyć do nas na adres e-mail reklamacja@wysylajtaniej.pl wraz z roszczeniem oraz uzasadnieniem. W przypadku wysyłki firmą K-EX reklamację należy skierować bezpośrednio do przewoźnika.
?
Jak wygląda procedura reklamacyjna?
Każda reklamacja musi zawierać:
- Dane osoby/nazwę firmy uprawnionej do składania reklamacji wraz z nr konta bankowego
- Dane osoby/nazwę firmy uprawnionej do składania reklamacji wraz z nr konta bankowego
- Dane osoby/nazwę firmy uprawnionej do składania reklamacji wraz z nr konta bankowego - Tytuł oraz uzasadnienie reklamacji
?
Nie mogę wydrukować listu przewozowego. Co jest tego przyczyną?
Prosimy sprawdzić czy mają Państwo zainstalowany program do otwierania plików PDF
?
Opłaciłem przesyłkę ale nie wygenerował się list przewozowy.
List przewozowy może być generowany w ciągu od kilku do kilkunastu minut w zależności od zaksięgowania wpłaty przez przelewy24.pl
?
Nie dostałem na maila listu przewozowego
List przewozowy wysyłany jest zawsze na wskazany adres e-mail nadawcy. Jeśli nie otrzymali państwo listu przewozowego na e-mail to można pobrać go również z linku „przesyłki” po zalogowaniu się na naszą stronę wysylajtaniej.pl
?
Dostałem na email informacje o nieprawidłowym adresie odbiorcy, co zrobić ?
Należy wysłać na adres e-mail info@wysylajtaniej.pl informację z prawidłowym adresem doręczenia przesyłki oraz z prawidłowym nr tel. odbiorcy, wówczas adres doręczenia zostanie zmieniony. Prosimy pamiętać, iż jest to usługa dodatkowo płatna.
?
Czy jest możliwość wysłania przesyłki z opcją „za pobraniem”?
Tak jest możliwa taka usługa. Pobranie jest oferowane do każdej przesyłki zarówno w kraju, jak i w UE. Aby zlecić pobranie należy w formularzu nadawania przesyłki zaznaczyć opcję pobranie, wprowadzić jego wartość w złotówkach lub w walucie kraju odbiorcy oraz numer konta, na jakie ma być zwrócone
?
Jaki jest czas oczekiwania na pobranie?
Zwrot pobrania następuje najczęściej od 3 do 7 dni roboczych od momentu doręczenia przesyłki do odbiorcy. Status zwrotu pobrania widoczny jest w panelu klienta
?
Jaka jest maksymalna wysokość pobrania (COD)?
Maksymalna zadeklarowana na jednym liście przewozowym wartość pobrania jaką kurier może pobrać od odbiorcy to 13 850 zł
?
Gdzie jest moja paczka?
Aktualny status przesyłki można sprawdzić po zalogowaniu się w linku „przesyłki” i kliknięciu w nr listu przewozowego
?
Kurier nie zastał odbiorcy w domu, co dalej?
Jeśli w momencie doręczenia przesyłki kurier nie zastanie odbiorcy pod wskazanym adresem pozostawia awizo i podejmowana jest kolejna próba doręczenia paczki, zazwyczaj na następny dzień roboczy. Firma UPS może przekazać paczkę również do autoryzowanego punktu odbioru po 1 nieudanej próbie dostarczenia, kurier pozostawia awizo z adresem Access Point, do którego przekazuje przesyłkę.
Celem tych zmian jest umożliwienie klientom prywatnym odbioru paczek z autoryzowanych punktów odbioru, do których przesyłki będą kierowane.
Zapraszamy do zapoznania się z poniższym linkiem odnośnie punktów Access Point:
?
Na czym polega zwrot dokumentów?
Nadawca dołącza do przesyłki swoje wewnętrzne dokumenty, najczęściej FV lub WZ.W momencie wydania przesyłki odbiorcy, kurier ma obowiązek uzyskać na takim dokumencie podpis i/lub pieczątkę odbiorcy. Następnie firma kurierska w ciągu kilku dni odsyła taki dokument do nadawcy. Usługa ta dostępna jest tylko przy wyborze firmą UPS
?
Chciałbym zmienić datę odbioru przesyłki w opłaconym zamówieniu. Jak to zrobić?
Taką dyspozycję należy zgłosić dla naszego Biura Obsługi Klienta, mailowo na adres info@wysylajtaniej.pl, poprzez telefon bądź czat z konsultantem.
?
Jak wysłać przesyłkę z innego adresu niż standardowy?
Podczas wypełniania formularza „nadaj paczkę” w drugim kroku "wybierz rodzaj transportu" należy odznaczyć pole "wstaw dane użytkownika jako nadawcę" i wpisać adres pod który ma przyjechać kurier po przesyłkę, a w polu "odbiorca" należy podać adres pod który przesyłka ma zostać doręczona.
?
Czy dostawa w sobotę dotyczy całej Polski, czy tylko niektórych regionów?
Dostawa w sobotę dotyczy tylko niektórych regionów, zazwyczaj są to większe miejscowości. Po zalogowaniu się na naszej stronie i wprowadzeniu do formularza danych nadawcy i odbiorcy system wskaże czy możliwa jest usługa doręczenia w sobotę przy wybranych kodach pocztowych.
?
Popełniłem(am) błąd. Jak mogę edytować zlecenie?
Jeśli zlecenie zostało już opłacone i został wygenerowany list przewozowy to nie można już niczego zmienić, należy ewentualnie anulować błędne zamówienie i złożyć nowe podając poprawne dane.
Aby anulować list przewozowy należy zalogować się na wysylajtaniej.pl i wejść w zakładkę przesyłki. Przy odpowiedniej przesyłce możliwej do anulowania jest widoczny przycisk "Anuluj". Zwrot za anulowaną przesyłkę następuje w ciągu od 7 do 14 dni roboczych na konto „kredyt” na poczet przyszłej przesyłki.
?
Status przesyłki nie zmienił się. Dlaczego?
Status monitorowanej przesyłki aktualizowany jest wraz z jej przemieszczaniem się. Statusy paczki zmieniają się do momentu jej dostarczenia
?
Czym jest wysylajtaniej.pl? Czy to firma kurierska?
WysylajTaniej.pl to platforma obsługi przesyłek kurierskich. Firma kurierska która realizuje nasze przesyłki to Paczka w Ruchu oraz UPS
?
Czego nie można wysyłać za pośrednictwem kuriera?
Zapraszamy do zapoznania się z linkiem Towary zakazane
?
Czy muszę podpisywać umowę?
Z nami nie podpisuje się umowy, wystarczy rejestracja na www.wysylajtaniej.pl