?
Popełniłem błąd jak anulować zlecenie ?
Jeśli zlecenie zamówienie kuriera zostało już opłacone i został wygenerowany list przewozowy to nie można już niczego zmienić, należy ewentualnie anulować błędne zamówienie i złożyć nowe podając poprawne dane.

Aby anulować list przewozowy należy wejść w zakładkę w zakładkę"przesyłki" i wejść przy odpowiedniej przesyłce w "szczegóły" . Na dole szczegółów jest przycisk anuluj przesyłkę. Zwrot za anulowaną przesyłkę następuje w ciągu od 7 do 14 dni roboczych na konto „kredyt” na poczet przyszłej przesyłki. Z konta kredyt można skorzystać na zamówienie dowolnej firmy dostępnej na naszej stronie lub wydać dyspozycję o zwrot kredytu na konto bankowe.
?
Jakich przedmiotów nie wyślemy przez Inpost
Towary zakazane w przewozie InPost:
pieniądze, papiery wartościowe, dokumenty o charakterze płatniczym, przedmioty wartościowe (wyroby jubilerskie, antyki, dzieła sztuki, numizmatyka itp.) broń, amunicja, materiały wybuchowe lub łatwopalne
substancje chemiczne i ich mieszaniny (dopalacze), towary biologicznie aktywne, mogące spowodować zagrożenia dla zdrowia, życia ludzkiego lub szkody majątkowe
narkotyki, substancje psychotropowe
artykuły szybko psujące się i wymagające szczególnych warunków transportu
zwierzęta, rośliny, przedmioty, których przewóz jest zabroniony na podstawie obowiązujących przepisów prawa
szczątki ludzkie i zwierzęce
inne towary, które swoimi właściwościami mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia osób mających z nimi styczność, bądź mogące uszkodzić lub zniszczyć inne przesyłki. W szczególności Operator nie przyjmuje Przesyłek, jeżeli naruszałoby to przepisy prawa pocztowego, prawa przewozowego lub innych bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa polskiego.
?
Jakich przedmiotów nie można wysyłać DPD
?
Czy mogę wysłać większe paczki takie jak pralka lub lodówka?
Tak, natomiast taki towar ze względu na swoje właściwości można wysłać tylko na palecie, inaczej zapakowanej lodówki, pralki, kuchenki gazowej itp. kurier nie przyjmie jako paczka. Taki towar zapakowany jako paczka zostałyby uszkodzony, zapakowanie na podstawie paletowej jest jedyną możliwością bezpiecznego transportu.
?
Czy mogę wysłać przesyłkę paletową?
Tak, przesyłki paletowe realizuje firma DPD. W formularzu nadaj paczkę wystarczy wybrać rodzaj przesyłki - Paleta oraz podać parametry przesyłki paletowej (łącznie z wagą i wymiarami palety). Maksymalne parametry palety to podstawa o wymiarach 120cm na 80cm oraz wysokość łącznie z paletą 170cm, a waga maksymalna to 700kg. Przypominamy, że za przygotowanie palety do wysyłki odpowiedzialny jest nadawca przed przyjazdem kuriera, a przesyłkę powyżej 30kg nadawca jest zobowiązany do pomocy w załadunku, a odbiorca w rozładunku. Kurier nie ma obowiązku taką przesyłkę samemu załadować i rozładować z samochodu.
?
Jakich towarów nie można przewozić?
Towary zabronione w przewozie przez firmę kurierką DPD:
Podanych towarów oraz sposobu pakowania nie można przewozić firmą kurierską DPD.
W załączniku znajduję się PDF wraz z wykazem towarów zabronionych do przewozu.
Link do wykazu.
?
Czy mogę otrzymać nr telefonu do kuriera?
Taka opcja jest możliwa tylko w przypadku wyboru firmy DPD. Po przyjęciu przez kuriera zlecenia odbioru paczki można otrzymać nr telefonu do kuriera klikając w nr zlecenia odbioru w zakładce przesyłki, tam należy podać kod pocztowy nadawcy oraz kod z obrazka na stronie.
?
Czy można wysłać części samochodowe?
Duże elementy karoserii samochodowej nie są przyjmowane ze względu na duże ryzyko uszkodzenia. Tak samo nie są przyjmowane silniki czy skrzynie biegów itp.
?
Jak zamówić kuriera, aby przyjechał tego samego dnia?
W przypadku firmy InPost zlecenie można złożyć na ten sam dzień do godziny 10:00.W przypaddku wyboru UPS czy też DPD możliwość wyboru tego samego dnia odbioru uzależniona jest od kodu pocztowego nadawcy. Czas przyjazdu kuriera po przesyłkę jest uzależniony od godziny w jakiej zostało złożone zlecenie oraz od kodu pocztowego nadawcy. Podczas wypełniania formularza system wskaże możliwe dni i przedział czasowy, w którym kurier będzie mógł odebrać przesyłkę, jak również umożliwi samodzielny wybór dnia i godzin odbioru przesyłki z podanego zakresu godzinowego.
?
Czy przesyłka jest ubezpieczona?
Tak, w cenie przesyłki standard jest ubezpieczenie do 323 zł firmą UPS, 200 zł firmą InPost, 300 zł w Paczce w Ruchu oraz 1000 zł w DPD
?
Jakie są procedury celne przy przesyłkach międzynarodowych?
Do przesyłania przesyłek w wartości rynkowej transportowanych do krajów poza UE niezbędne są 3 kopie wypełnionej faktury celnej. Faktura celna zawiera informacje, szczegóły produktu - w tym wartość przesyłki, datę wysyłki oraz podpis. Szczegóły można ustalić kontaktując się bezpośrednio z firmą UPS.
?
Czy istnieje możliwość integracji systemu informatycznego ze sklepem?
Można skorzystać z integracji przez API, które umożliwia generowanie przesyłek bezpośrednio z Państwa systemu. System umożliwia też automatyczną wycenę.
?
Czy istnieje możliwość ustalenia indywidualnego cennika?
Przy większej ilości paczek możemy zaoferować dodatkowe rabaty. W tym celu prosimy o bezpośredni kontakt z Biurem Obsługi Klienta. https://www.wysylajtaniej.pl/kontakt
?
Dlaczego możemy Państwu zagwarantować tak niskie ceny?
Dzięki indywidualnej umowie z firmą InPost, DPD, UPS oraz Paczka w Ruchu. Same już wykonanie usługi nie różni się niczym od zamówionej bezpośrednio bo wyższych cenach.
?
Czy jest możliwa wysyłka paczek adresowanych na skrytki pocztowe Poczty Polskiej?
Niestety, ale nie ma takiej możliwości. Skrytki pocztowe są własnością Poczty Polskiej i żadna firma kurierska oprócz Poczty Polskiej nie ma do nich dostępu.
?
Kiedy otrzymam fakturę?
Domyślna częstotliwość wystawiania faktur jest ustawiona na raz w miesiącu, można ją zmienić w zakładce „Faktury” widocznej po zalogowaniu się na naszej stronie. Faktury

Można ustawić następujące opcje częstotliwości wystawiania faktur: Raz w miesiącu, raz w tygodniu oraz po każdej paczce.
?
Czy można wysłać skrzynię biegów, silnik lub akumulator?
Paczka w Ruchu, InPost (w tym też paczkomaty), DPD oraz UPS nie przyjmuje do przewozu silników samochodowych, skrzyni biegów i/lub ich elementów zawierających płyny eksploatacyjne (olej, paliwo). Duże elementy karoserii samochodowej również nie są przyjmowane ze względu na duże ryzyko uszkodzenia.
?
Czy można wysyłać lustro?
Przesyłki zawierające tafle szkła lub elementy, które można zdefiniować jako tafle szkła nie są przyjmuje do przewozu. Wynika to z fizycznych właściwości tafli szkła, której bez profesjonalnego przygotowania nie można w domowych warunkach prawidłowo zabezpieczyć to transportu w systemie "małych paczek".
?
Czy można wysłać przesyłkę zawierającą płyny?
Firma UPS przyjmuje wysyłki paczkowe z opakowaniem konstrukcyjnie dedykowanym do przewozu w dystrybucji detalicznej/kurierskiej dla tego rodzaju asortymentu o łącznej pojemności nie większej jak 8,5 l płynu / 1 paczka.

W przypadku Paczki w Ruchu przesyłki takie są przyjmowane pod warunkiem odpowiedniego zabezpieczenia aby w przypadku uszkodzenia nie były zniszczone inne paczki.
?
Jak zapakować koła/opony?
Jeśli wysyłają Państwo komplet 4 opon to należy zapakować je jako 2 paczki pakowane po 2 szt. (przy oponach max 15 cali) lub jako 4 oddzielne paczki. W przypadku firmy InPost opony muszą być wysłane bez felg. Felgi można wysłać jako oddzielna paczka. Kształt paczki należy zadeklarować w pierwszym kroku formularza nadaj paczkę.

W przypadku wysyłki całych kół czyli opon z felgami można wysłać taką paczkę tylko pod warunkiem zapakowania przesyłki w kartonowe pudełko o regularnym kształcie firmą. Wysyłka taka jest możliwa firmą DPD oraz Paczka w Ruchu.
?
Gdzie znaleźć informację czego dotyczą faktury i korekty ?
W treści faktury zawsze jest podany powód wystawienia danego dokumentu. W razie pytań nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji.
?
Jeśli paczka jest uszkodzona?
Należy złożyć reklamację na uszkodzenie przesyłki. W przypadku wysyłki firmą UPS pismo reklamacyjne należy złożyć do nas na adres e-mail reklamacja@wysylajtaniej.pl lub przez nasz formularz reklamacyjny wraz z roszczeniem oraz uzasadnieniem.

https://www.wysylajtaniej.pl/complaint/ W przypadku wysyłki firmą InPost lub Paczki w Ruchu reklamację można złożyć bezpośrednio do firmy przewozowej pod linkiem https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje

https://www.paczkawruchu.pl/reklamacje/

Lub wysłać reklamację do naszej firmy, a my ją przekażemy do firmy przewozowej do rozpatrzenia.
?
Jak wygląda procedura reklamacyjna?
Każda reklamacja musi zawierać:

- Dane osoby/nazwę firmy uprawnionej do składania reklamacji

- Tytuł oraz uzasadnienie reklamacji

Reklamację można złożyć na adres e-mail Reklamacja@wysylajtaniej.pl lub poprzez nasz formularz reklamacyjny

https://www.wysylajtaniej.pl/complaint/
?
Nie mogę wydrukować listu przewozowego. Co jest tego przyczyną?
Prosimy sprawdzić czy mają Państwo zainstalowany program do otwierania plików PDF
?
Opłaciłem przesyłkę ale nie wygenerował się list przewozowy.
List przewozowy może być generowany w ciągu od kilku do kilkunastu minut w zależności od zaksięgowania wpłaty przez przelewy24.pl
?
Nie dostałem na maila listu przewozowego
List przewozowy wysyłany jest zawsze na wskazany adres e-mail nadawcy. Jeśli nie otrzymali państwo listu przewozowego na e-mail to można pobrać go również z linku „przesyłki” po zalogowaniu się na naszą stronę wysylajtaniej.pl
?
Dostałem na email informacje o nieprawidłowym adresie odbiorcy, co zrobić ?
Należy wysłać na adres e-mail info@wysylajtaniej.pl informację z prawidłowym adresem doręczenia przesyłki oraz z prawidłowym nr tel. odbiorcy, wówczas adres doręczenia zostanie zmieniony. Prosimy pamiętać, iż jest to usługa dodatkowo płatna.
?
Czy jest możliwość wysłania przesyłki z opcją „za pobraniem”?
Tak jest możliwa taka usługa. Pobranie jest oferowane do każdej przesyłki w kraju (wyjątkiem jest firma Paczka w Ruchu, która nie wykonuje usługi pobrania). Aby zlecić pobranie należy w formularzu nadaj paczkę zaznaczyć opcję pobranie w trzecim kroku formularza. Tam należy wprowadzić wartość pobrania w złotówkach lub w walucie kraju odbiorcy oraz numer konta, na jakie ma być dokonany zwrot pobrania.
?
Jaki jest czas oczekiwania na pobranie?
Zwrot pobrania następuje najczęściej od 3 do 7 dni roboczych od momentu doręczenia przesyłki do odbiorcy. Status zwrotu pobrania widoczny jest w panelu klienta oraz w zakładce przesyłki.
?
Jaka jest maksymalna wysokość pobrania (COD)?
Maksymalna zadeklarowana na jednym liście przewozowym wartość pobrania jaką kurier może pobrać od odbiorcy to 50 000 zł w DPD i 5 000 zł w firmie InPost oraz Paczkomaty.
?
Gdzie jest moja paczka?
Aktualny status przesyłki można sprawdzić po zalogowaniu się w linku „przesyłki” i kliknięciu w nr listu przewozowego.
?
Kurier nie zastał odbiorcy w domu, co dalej?
Jeśli w momencie doręczenia przesyłki kurier nie zastanie odbiorcy pod wskazanym adresem pozostawia awizo i podejmowana jest kolejna próba doręczenia paczki, zazwyczaj na następny dzień roboczy. Firma UPS może przekazać paczkę również do autoryzowanego punktu odbioru po 1 nieudanej próbie dostarczenia, kurier pozostawia awizo z adresem Access Point, do którego przekazuje przesyłkę.

Celem tych zmian jest umożliwienie klientom prywatnym odbioru paczek z autoryzowanych punktów odbioru, do których przesyłki będą kierowane.
?
Na czym polega zwrot dokumentów?
Nadawca dołącza do przesyłki swoje wewnętrzne dokumenty, najczęściej FV lub WZ.W momencie wydania przesyłki odbiorcy, kurier ma obowiązek uzyskać na takim dokumencie podpis i/lub pieczątkę odbiorcy. Następnie firma kurierska w ciągu kilku dni odsyła taki dokument do nadawcy. Usługa ta dostępna jest tylko przy wyborze firmą InPost.
?
Chciałbym zmienić datę odbioru przesyłki w opłaconym zamówieniu. Jak to zrobić?
Taką dyspozycję należy zgłosić dla naszego Biura Obsługi Klienta, mailowo na adres info@wysylajtaniej.pl, poprzez telefon bądź czat z konsultantem.
?
Jak wysłać przesyłkę z innego adresu niż standardowy?
Podczas wypełniania formularza „nadaj paczkę” w drugim kroku podaje się adres nadawcy i odbiorcy. W przypadku wyboru usługi odbioru i doręczenia przez kuriera to pod adres nadawcy będzie zamówiony kuriera po odbiór paczki, a pod adres odbiorcy będzie paczka doręczona. Adres nadawcy można zapisać i w książce adresowej zaznaczyć jako adres domyślny nadania.
?
Czy dostawa w sobotę dotyczy całej Polski, czy tylko niektórych regionów?
Dostawa w sobotę dotyczy tylko niektórych regionów, zazwyczaj są to większe miejscowości. W formularzu nadaj paczkę w trzecim kroku można zaznaczyć opcję doręczenia w sobotę, jak w danym rejonie jest ta usługa wykonywana to formularz pozwoli przejść dalej.
?
Popełniłem(am) błąd. Jak mogę edytować zlecenie?
Jeśli zlecenie zostało już opłacone i został wygenerowany list przewozowy to nie można już niczego zmienić, należy ewentualnie anulować błędne zamówienie i złożyć nowe podając poprawne dane.

Aby anulować list przewozowy należy zgłosić się do Biura Obsługi Klienta poprzez adres e-mail info@wysylajtaniej.pl lub poprzez czat na żywo. Zwrot za anulowaną przesyłkę następuje w ciągu od 7 do 14 dni roboczych na konto „kredyt” na poczet przyszłej przesyłki. Z konta kredyt można skorzystać na zamówienie dowolnej firmy dostępnej na naszej stronie lub wydać dyspozycję mailowo o zwrot kredytu na konto bankowe.
?
Status przesyłki nie zmienił się. Dlaczego?
Status monitorowanej przesyłki aktualizowany jest wraz z jej przemieszczaniem się. Statusy paczki zmieniają się do momentu jej dostarczenia. Status można też sprawdzić na stronie przewoźnika klikając w nr listu przewozowego.
?
Czym jest wysylajtaniej.pl? Czy to firma kurierska?
WysylajTaniej.pl to platforma obsługi przesyłek kurierskich. Firma kurierska która realizuje nasze przesyłki to Paczka w Ruchu, InPost, DPD oraz UPS
?
Czego nie można wysyłać za pośrednictwem kuriera?
Zapraszamy do zapoznania się z linkiem Towary zakazane. Oprócz wymienionych towarów, firmy przewozowe nie przyjmują również elementów blacharskich aut ze względu na duże ryzyko uszkodzenia.
?
Czy muszę podpisywać umowę?
Z nami nie podpisuje się umowy, wystarczy rejestracja na www.wysylajtaniej.pl
?
Czy mogę wysłać kurierem Telewizor?
W związku z delikatną naturą takiej przesyłki nie polecamy wysyłki telewizora powyżej 30 cali jako paczka. W przypadku firmy UPS telewizory powyżej 32cali nie są przyjmowane do transportu bez palety. W związku z czym polecamy wysyłkę większych telewizorów na podstawie paletowej oraz w dodatkowym pudełko aby telewizor nie uległ uszkodzeniu. Palety wysyłamy tylko firmą DPD. Pragniemy zaznaczyć, że przy tak większych telewizorach same opakowanie producenta bez podstawy paletowej nie jest wystarczającym zabezpieczeniem do wysyłki kurierem.
?
Co to jest UPS Access Point?
UPS Access Point to punkty, w których można wysłać i odebrać przesyłkę - firmy lokalne, sklepy spożywcze, kwiaciarnie, stacje benzynowe itp. To Ty decydujesz, jaką lokalizacje i porę dnia dostawy wybierasz.

Ponad 1.180 punktów UPS Access Point, które pracują wieczorami i w weekendy, zapewnia klientom większą elastyczność odbierania i dostarczania przesyłek.
?
Czy w przypadku UPS Access Point kurier odbiera lub dostarcza paczkę?
Z UPS Access Point skorzystać można na trzy sposoby:

UPS Access Point do drzwi

Nadając paczkę w punkcie UPS, która do odbiorcy zostanie doręczona przez kuriera. Nie masz czasu czekać na odbiór? Wystarczy, że zostawisz przesyłkę w lokalnym punkcie UPS Access Point, a kurier UPS odbierze ją i dostarczy pod adres odbiorcy.

UPS Access Point do punktu UPS Access Point

Nadaj i odbieraj paczkę w wybranym punkcie. Zostaw przesyłkę w lokalnym punkcie UPS Access Point, a kurier UPS odbierze ją z tego punktu i dostarczy do lokalnego punktu UPS Access Point odbiorcy, z którego ten odbierze ją w dogodnym czasie.

Od drzwi do punktu UPS Access Point

Przekazując paczkę kurierowi, który dostarczy ją do konkretnego punktu. Kurier UPS odbierze przesyłkę od Ciebie i dostarczy ją do lokalnego punktu UPS Access Point odbiorcy, z którego ten odbierze ją w dogodnym czasie. Przekazując paczkę kurierowi, który dostarczy ją do konkretnego punktu.
?
Czy jak wybiorę Paczkomat to paczkę będzie doręczona do odbirocy czy do paczkomatu?
W przypadku wyboru Paczkomatu, paczka będzie doręczona do wskazanego w formularzu Paczkomatu. Wyboru paczkomatu nadania i doręczenia dokonuje się na mapie która wyświetla się w naszym formularzu na podstawie danych nadawcy oraz odbiorcy.
?
Co to jest Paczka w Ruchu?
Paczka w RUCHu to szybka i rzetelna usługa pocztowa utworzona na bazie ogólnopolskiej sieci logistycznej oraz punktów sprzedaży RUCHu. Usługa jest dostępna w całej Polsce. Jest do wyboru 2500 kiosków RUCHu, w których można przekazać lub odebrać paczkę.
?
Na stronie Paczki w Ruchu widzę punkt który nie widzę na mapie www.wysylajtaniej.pl
Nasza mapa jest aktualizowana codziennie, mapa na naszej stronie uwzględnia też wybrane usługi. Np. w przypadku wyboru usługi pobrania nasza mapa wyświetla tylko te punkty które mogą odebrać pobranie przy doręczeniu paczki.
?
Jak anulować niewykorzystany list przewozowy?
Niewykorzystany list przewozowy można anulować na naszej stronie w formularzu reklamacyjnym dostępnym pod panelem klienta lub wysyłając do nas wiadomość e-mail z adresu zarejestrowanego na naszej stronie na adres info@wysylajtaniej.pl z dyspozycją o anulację i nr listu przewozowego do anulowania.
?
Kurier nie zgłosił się pod odbiór paczki?
Proszę o weryfikację adresu nadawcy, możliwe że adres jest nieprawidłowy co uniemożliwiło dla kuriera odbiór paczki.

Proszę sprawdzić czy zamówili Państwo usługę "Zamów kuriera"? Można to sprawdzić w zakładce przesyłki pod panelem klienta. W przypadku jak jest napis "nadanie własne" oznacza to że kurier nie został zamówiony po odbiór paczki. Proszę w takim wypadku o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Jeżeli zlecenie zostało zamówione, adres jest prawidłowy i nadawca był pod adresem w wyznaczonych godzinach to w przypadku wyboru firmy UPS, należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta brak kuriera po odbiór paczki, abyśmy mogli ponowić zlecenie odbioru.

W przypadku firmy InPost gdy zlecenie jest nie jest zrealizowane z winy kuriera (np awaria samochodu, czy też brak możliwości realizacji danego dnia) to zlecenie jest automatycznie ponawiane przez firmę InPost. Szczegóły zlecenia odbioru firmy InPost można sprawdzić kontaktując się z konsultantem InPost pod nr 722444000 i podając nr zlecenia odbioru paczki.
?
Chce wysłać walizkę, czy mogę ją wysłać bez dodatkowego opakowania?
Każda przesyłka musi być tak zapakowana aby się nie uszkodziła w czasie transportu i standardowych czynności sortowniczych. Opakowanie zewnętrzne używane jest do zabezpieczenia zawartości i może zostać uszkodzone lub ubrudzone, zatem same przygotowanie walizki bez dodatkowego opakowania nie jest możliwe, gdyż towar w tym wypadku walizka może ulec uszkodzeniu.

Dodatkowo pragniemy przypomnieć, że wysyłka walizki firmą UPS jest niemożliwa ze względu na ograniczenia w ich regulaminie, nie można też wysyłać rzeczy osobistych tą firmą. Inne firmy przewozowe nie mają takich ograniczeń.
?
Czy mogę wysłać rower?
Tak, pod warunkiem że jest on przygotowany do transportu. Jak zapakować rower dokładnie opisaliśmy w naszym Blogu i zachęcamy do zapoznania się z treścią tego artykułu.
?
Czy można zamówić kuriera telefonicznie?
Nie przyjmujemy zleceń telefonicznie. Zlecenia są przyjmowane tylko poprzez formularz nadaj paczkę https://www.wysylajtaniej.pl/nadaj-paczke/parametry
?
Jak zamówić kuriera?/W jaki sposób mogę nadać przesyłkę?
Aby nadać przesyłkę trzeba kliknąć przycisk "nadaj paczkę" i wypełnić formularz dotyczący danych przesyłki oraz nadawcy i odbiorcy. Na koniec formularza system przekieruje do płatności on-line, gdzie opłaca się przesyłkę (jet też możliwość wysłania linku do płatności na adres e-mail lub SMS do nadawcy lub odbiorcy). Po potwierdzeniu płatności (w ciągu kilku minut) system wygeneruje gotowy list przewozowy który nadawca musi wydrukować i umieścić na przesyłce (chyba że została wybrana opcja "Nadanie bez drukowania listu" wtedy kuriera przyjeżdża z wydrukowanym listem przewozowym.
?
Czy można nadać paczkę bez konieczności drukowania listu przewozowego?
Tak, należy wybrać opcję "Nadanie bez drukowania listu", ta usługa powoduje, że kurier jest zamówiony na adres nadawcy i przyjedzie już z wydrukowanym listem przewozowym.
?
Jaką wagę i wymiary może mieć paczka?
• UPS suma długości oraz obwodu [(2 x szerokość) + (2 x wysokość)] nie przekracza 419 cm w firmie UPS

• Access Point maksymalna waga (waga rzeczywista) paczki to 20 kg, maksymalna długość paczki to 97 cm, maksymalne wymiary paczki po zsumowaniu długości i obwodu to 330 cm

• Paczka w Ruchu 20 x 30 x 50 cm powinna ważyć do 20 kg

• Paczkomaty:

- Gabaryt A 8 x 38 x 64 cm do 25kg

- Gabaryt B 19 x 38 x 64 cm do 25kg

- Gabaryt C 41 x 38 x 64 cm do 25kg

• DPD suma wymiarów szerokość + wysokość + długość = nie może przekroczyć 300 cm

maksymalna długość standardowej paczki to 175 cm, niestandardowa do 250 cm

- waga paczki do 31.5 kg jest w usłudze od drzwi do drzwi, dla paczek od 31.5 do 50 kg można wysłać z zastrzeżeniem z pomocą załadunku i rozładunku. Przesyłki powyżej 50 kg muszą być na palecie

• DPD w przypadku przesyłki zagranicznej suma długości oraz obwodu [(2 x szerokość) + (2 x wysokość)] nie może przekroczyć 300 cm

• DPD PickUp obowiązują następujące wytyczne dotyczące parametrów Paczki wyrażone następującymi wielkościami: maksymalna długość: 100cm, wysokość + 2* szerokość + 2* długość ≤ 250 (gdzie wysokość jest najdłuższym bokiem przesyłki)

?
W jaki sposób zapakować przesyłkę? Jakie są zasady pakowania przesyłki?
Przesyłkę najlepiej jest zapakować w karton o regularnym kształcie bez wystających elementów i wypukłości.
?
Jaka jest cena przesyłki o podanych wymiarach i wadze?
Wycenić przesyłkę można na naszej stronie w linku „nadaj paczkę” https://www.wysylajtaniej.pl/nadaj-paczke/parametry
?
Jak nadać paczkę międzynarodową?
Przesyłki za granice wysyłamy poprzez firmę UPS oraz DPD, w tym celu należy wpisać wagę i wymiary przesyłki oraz podać kształt paczki i kliknąć dalej. W drugim kroku należy podać dane odbiorcy i wybrać kraj. Pole "kraj" widoczne jest pod kodem pocztowym odbiorcy.
?
Nie znam wagi, wymiarów, kodu pocztowego odbiorcy przesyłki międzynarodowej. Jaka jest jej cena?
Bez podstawowych informacji tj. wagi, wymiarów oraz kształtu paczki, wycena nie jest możliwa.
?
Czy istnieje możliwość przesłania paczki z zagranicy do Polski?
Mimo tego, że świadczymy usługi międzynarodowe to wysyłka paczki z zagranicy do Polski nie jest możliwa. Wszelkie nadania paczek realizowane są tylko na terenie Polski.
?
Czy można zapłacić kurierowi za przesyłkę przy jej nadaniu?
Takiej możliwości nie ma, płatność dokonywana jest tylko on-line poprzez serwis przelewy24
?
Gdzie mogę nadać paczkę jak nie zamówiłem kuriera po odbiór paczki?
W zależności od wybranej firmy przewozowej można paczkę nadać wraz z wydrukowanym listem przewozowym w oddziałach firmy przewozowej, a w przypadku firmy UPS również w punktach Access Point pod warunkiem, że jest to paczka do 20kg wagi i długość paczki to max 97 cm oraz maksymalne wymiary paczki po zsumowaniu długości i obwodu to 330 cm. Punkty UPS są widoczne na stronie https://www.ups.com/dropoff?loc=pl_PL&WT.svl=PNRO_L1 W przypadku przesyłek DPD można również paczkę nadać do punktu DPD PickUp pod warunkiem że paczka jest do 20kg wagi i jest to paczka standardowa. Przy wyborze przesyłki Kuriera pod drzwi firmy InPost nadanie możliwe jest tylko w oddziale firmy InPost https://inpost.pl/pomoc-gdzie-znajduja-sie-oddzialy-inpost

Punkty Paczki w Ruchu oraz Paczkomatów należy wybrać na naszej stronie w formularzu nadaj paczkę przy składaniu zlecenia.
?
Jak opłacić usługę?
Płatność dokonywana jest on-line przelewem przed przyjazdem kuriera. Przelew księgowany jest w ciągu od kilku do kilkunastu minut przez naszego partnera szybkich płatności przelewy24.pl
?
Z jakich form płatności mogę skorzystać nadając paczkę?
Mają Państwo do wyboru płatność poprzez przelewy24 on-line oraz poprzez płatność „kredyt”.

Przelewy24 umożliwiają płatności poprzez szybkie przelewy bankowe większości Polskich banków jak i płatność kartą oraz BLIK.
?
Co to jest płatność kredytowa?
Jest to płatność na zasadzie wcześniejszej przedpłaty. Po otrzymaniu przedpłaty naniesiemy ją do systemu i w momencie wypełniania formularza, kiedy wybierze się opcję "kredyt" system nie przekieruje do płatności online, tylko od razu zatwierdzi list przewozowy, wyśle go na pocztę e-mail oraz umieści w liście przesyłek na naszej stronie do wydruku. System każdorazowo będzie pomniejszał kwotę kredytu (kwotę, która została nam przelana) o wartość każdej nadanej przesyłki, aż do wyczerpania środków.
?
Czy można ustalić godzinę i miejsce odbioru paczki?
Podczas składania zamówienia na naszej stronie w danych nadawcy należy podać adres pod który ma przyjechać kurier po przesyłkę. Podczas składania zlecenia system podpowiada standardowe godziny odbioru paczki przez kuriera z danego regionu, które można zawęzić do minimum 2-4 godzin. W przypadku firmy InPost godziny są orientacyjne i uzależnione od rejonu, który obsługuje kurier.
?
Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
Kurier zazwyczaj nie kontaktuje się przed odbiorem paczki
?
Kiedy kurier odbierze przesyłkę?
Podczas składania zlecenia w trzecim kroku formularza przy usłudze zamówienia kuriera po odbiór paczki zwanej „Zamów kuriera” jest podany dzień i godziny odbioru jakie będą przekazane dla kuriera.
?
W jakich godzinach Odbiorca otrzyma nadaną przeze mnie przesyłkę?
Przesyłki doręczane są w ciągu całego dnia zazwyczaj w godz. 09:00-19:00, a czasami nawet i później. Jeśli przesyłka ma zostać doręczona do określonej godziny można wybrać firmę UPS i zaznaczyć usługę Express lub Express Plus wtedy paczkę powinna zostać doręczona do godz. 12:00 lub 9:00 następnego dnia roboczego.
?
Czy kurier zadzwoni do odbiorcy umówić się na doręczenie?
Kurier zazwyczaj nie kontaktuje się przed doręczeniem przesyłki do odbiorcy
?
Jaki jest czas dostarczenia przesyłki?
Przesyłki doręczane są zazwyczaj na następny dzień roboczy w przypadku firmy InPost, DPD i UPS, natomiast Paczka w Ruchu to około 2-3 dni roboczych, dla pilnych przesyłek możliwa jest opcja wyboru usługi „Express” przy wyborze firmy UPS.
?
Co to jest waga przestrzenna?
Waga przestrzenna jest to wynika kalkulacji wymiarów paczki które dają nam umową wagę przestrzenną przesyłki. W przypadku firmy UPS wagę przestrzenną liczy się poprzez przemnożenie wszystkich wymiarów i podzielenie wyniku przez 5000, w przypadku InPost oraz DPD jest tak samo natomiast wynik jest dzielony przez 6000. W Paczce w Ruchu nie stosuje się wagi przestrzennej.