Czy przy kurierze można sprawdzić zawartość paczki?

Czy przy kurierze można sprawdzić zawartość paczki?

Jesteś zwolennikiem zakupów online i otrzymywania paczki kurierem? Zamawiasz dużo różnych przesyłek i zastanawiasz się, czy masz możliwość sprawdzenia zawartości przesyłki przy kurierze? Chcesz mieć pewność, że otrzymałeś dokładnie to, co zamówiłeś, a także, że towar nie jest uszkodzony? Czy jest różnica pomiędzy opłacaną z góry przesyłką ze sprawdzeniem zawartości a paczką wysłaną za pobraniem? Poznaj, jakie masz prawa jako klient, regulaminy najpopularniejszych firm kurierskich dotyczących tych kwestii, jak również przepisy Prawa Przewozowego i rozwiej wszelkie wątpliwości! Przesyłka ze sprawdzeniem zawartości − kupuj online świadomie!

Fakty i mity związane ze sprawdzeniem zawartości przesyłki

Aukcje, licytacje, zakupy w sklepie internetowym – zamówiłeś wartościową przesyłkę, a może towar bardzo delikatny i zastanawiasz się, czy cały proces doręczenia nie wpłynie na zamówienie? Chcesz mieć zawsze pewność, że towar jest pełnowartościowy, a w odebranej przesyłce znajduje się dokładnie to, czego oczekujesz? Poznaj, jakie masz prawa jako klient, a także poznaj możliwości kuriera, które wynikają z regulaminu oraz przepisów Prawa Przewozowego, które wymuszają konkretne zachowania. Często sprzedawcy podają informację, że zakupiony w ich sklepie towar można bez problemu sprawdzić przed odebraniem i w razie ewentualnych wątpliwości zgłosić reklamację, nieco inaczej wygląda to jednak ze strony kuriera. Według Prawa Przewozowego kurier ma dostarczyć przesyłkę w stanie nienaruszonym, a za uszkodzenia w trakcie procesu doręczenia odpowiada firma kurierska. W związku z tym otwarcie przesyłki przed podpisaniem jej odbioru czy też opłaceniem przesyłki za pobraniem jest równoznaczne właśnie z jej uszkodzeniem – sprawdzanie zawartości przesyłki jest więc niezgodne z przepisami prawa, jak również polityką firm kurierskich. Kurier nie ma więc obowiązku ingerencji w zawartość paczki – on odpowiada tylko za jej bezpieczne doręczenie.

Przesyłka ze sprawdzeniem zawartości – widoczne uszkodzenia opakowania przesyłki

Zastanawiasz się, co zrobić w sytuacji, gdy dostarczona przesyłka ma ewidentne ślady uszkodzenia i jak wtedy wygląda sprawa możliwości sprawdzenia zawartości przesyłki? Gdy opakowanie doręczanej przesyłki posiada ślady wgniecenia, otwierania przesyłki, rozerwania, poobijania i ogólnie naruszenia jak najbardziej masz prawo do protokolarnego otwarcia takiej przesyłki. Sporządzany jest wtedy specjalny protokół, w którym opisywana jest sytuacja, jak również stan takiej przesyłki. Pamiętać należy jednak, że jeżeli opakowanie jest w stanie nienaruszonym, a po sprawdzeniu zawartości przesyłki wykryjesz, że zapakowany w środku towar ma oznaki uszkodzenia, to jest już to sprawa na linii klient − sprzedawca i reklamację należy składać w sklepie, w którym towar został zakupiony. Co więcej, znane firmy kurierskie oferują obecnie możliwość sporządzenia elektronicznego protokołu szkody powstałej podczas procesu doręczenia – ważne jest jednak to, aby został on spisany w ciągu godziny od doręczenia przesyłki. Sprawdzenie zawartości paczki DPD, Inpost czy innej znanej firmy kurierskiej – zajrzyj na stronę przewoźnika i dowiedz się jak sporządzić protokół uszkodzenia opakowania w wersji elektronicznej. Istnieje również możliwość zgłoszenia reklamacji na jawne uszkodzenie przesyłki za pomocą naszej platformy – szczegóły w zakładce „Reklamacje”, a w razie jakichkolwiek pytań związanych z procesem doręczenia, sprawdzania zawartości przesyłki czy sporządzeniem protokołu zapraszamy do kontaktu z infolinią!

Inpost — sprawdzanie zawartości paczki doręczonej do Paczkomatów

Popularnym rozwiązaniem doręczenia przesyłek są całodobowe Paczkomaty, w których ceniona jest pełna swoboda związana z godziną odebrania przesyłki – można to zrobić o dowolnej porze dnia i nocy! Coraz więcej osób korzysta właśnie z usług Paczkomatów Inpost − jak jednak wygląda sprawa sprawdzenia zawartości przesyłki, jeżeli paczka nie jest dostarczona przez kuriera i odbierana jest samoobsługowo? Po pierwsze na miejscu należy sprawdzić, czy paczka posiada etykietę faktycznie adresowaną do nas, a w przypadku oznak jawnego uszkodzenia opakowania zgłosić ten fakt za pomocą panelu dotykowego Paczkomatu. Można to również wygodnie zrobić za pomocą zainstalowanej na telefonie aplikacji. Co jednak w przypadku zobaczenia uszkodzenia po przyjściu do domu? Niezwłocznie sporządź elektroniczny protokół szkody, a także złóż formularz reklamacyjny!

Przesyłka ze sprawdzaniem zawartości – koniecznie zapoznaj się z instrukcją pakowania!

Zarówno sklepy internetowe, jak i również osoby prywatne zachęcamy do zapoznania się z instrukcjami pakowania przesyłek udostępnionymi przez znane firmy kurierskie. Warto również przy delikatnej zawartości paczki wybrać specjalne nadanie, w którym oznaczony jest ten fakt. W interesie firm kurierskich jest, aby nie naruszyć przesyłki w zakresie opakowania zewnętrznego oraz uniknięcie uszkodzenia – warto jednak ze swojej strony również zadbać o nadawaną przesyłkę. Ostrożność i wysoka jakość w wielu przypadkach pozwoli zapobiec uszkodzeniu i procesowi reklamacji!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.