Co się stanie jeśli nie odbiorę paczki z paczkomatu InPost?

Co się stanie jeśli nie odbiorę paczki z paczkomatu InPost?

Czasami wypadek losowy, roztargnienie i inne nieprzewidziane sytuacje mogą spowodować, że przesyłka umieszczona w paczkomacie nie zostanie odebrana w wyznaczonym terminie. Co, jeśli nie odbiorę paczki z paczkomatu? Czy istnieje możliwość przedłużenia terminu możliwości jej odbioru? Co będzie dalej z losem przesyłki?

Nieodebrana paczka z paczkomatu – konsekwencje

Tanie wysyłki kurierskie, takie jak te realizowane przez InPost są bezpieczne dla nadawcy, odbiorcy i zawartości przesyłek. To usługa elastyczna i wygodna — brak odbioru paczki w wyznaczonym odgórnie terminie nie rodzi poważnych konsekwencji. Po przekroczeniu terminu przewidzianego na odbiór paczki jest ona po prostu wyjmowana ze skrytki przez kuriera i bezpiecznie wraca do oddziału, skąd wyruszy w drogę powrotną do nadawcy. Czy rodzi to jakieś konsekwencje dla odbiorcy? Co, jeśli nie odbiorę paczki z paczkomatu Inpost?

InPost paczkomaty — nieodebrana paczka, co się z nią dzieje?

Regulaminowy czas na odbiór paczki wynosi 2 dni, czyli dokładnie 48 godzin. Czas odmierzany jest od dokładnej godziny umieszczenia paczki w paczkomacie, Jeśli zatem kurier zarejestruje ją o godzinie 16, to termin możliwości jej odbioru upłynie o godzinie 16 po upływie dwóch dni. Przesyłki z paczkomatów InPost można odbierać przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Nieodebrana paczka Inpost, po przekroczeniu tego czasu, zostaje odesłana do odpowiedniego oddziału, skąd wyruszy w drogę powrotną do nadawcy.Jednak zanim to nastąpi, przesyłki zwrotne są przechowywane w oddziale jeszcze przez 3 dni. W tym czasie istnieje jeszcze możliwość odbioru paczki, jednak już nie w paczkomacie, a bezpośrednio w oddziale. Po tym terminie – jeśli przesyłka nie zostanie odebrana, trafia do oddziału usytuowanego najbliżej paczkomatu, w którym została nadana. Nadawca paczki ma natomiast 7 dni na jej odbiór.

Przedłużenie czasu odbioru paczki z paczkomatu

Istnieje możliwość przedłużenia czasu odbioru przesyłki z paczkomatu. Aby to zrobić, wystarczy wysłać wiadomość SMS (jest to usługa płatna). Aby było to możliwe, należy wysłać ją przed upływem pierwotnego terminu, jednak nie wcześniej niż po 36 godzinach od daty umieszczenia przesyłki w paczkomacie. Przedłużenie terminu odbioru wydłuża go o kolejne 48 godzin.

Przesyłki kurierskie InPost, dzięki wysokiej dostępności do wygodnych paczkomatów są jedną z popularniejszych form nadawania przesyłek kurierskich. Jeśli bardzo obawiasz się o ewentualny brak jej odbioru przez nadawcę, nadaj paczkę, która nie będzie przesyłką pobraniową.

19 thoughts on “Co się stanie jeśli nie odbiorę paczki z paczkomatu InPost?

  1. To już nieaktualne. Paczki nie można odebrać z oddziału w ciągu 7 dni po upływie terminu odbioru w paczkomacie. Jeśli nie przedłużysz czasu o 48h w paczkomacie, jest zwracana do nadawcy.

    1. Tak to prawda – ale zdaniem Inpost Paczkomaty to tylko rozwiązanie na czas pandemii Covid-19 a powyższy opis dotyczy działania standardowego. Po okresie pandemii powroty do oddziałow POP Inpost mają wrócić i tam paczki mają czekać dalej jak wcześniej.

      1. Jeśli mam do odbioru paczkę, termin niedziela, już wiem że jej nie odbiorę bo jestem na wyjeździe, to czy paczka zaczeka na mnie w Paczkomacie do wieczora w niedzielę, zaczeka w oddziale in post czy wróci od razu do Nadawcy? Nie wiem co robić? Paczkę mam odebrać do 11 niedziela, a mogę być dopiero o 20 niedziela

        1. Można przedłużyć oczekiwanie paczki w paczkomacie.
          Instrukcja oparta na stronie Inpost:

          Wyślij specjalny SMS i zyskaj dodatkowe 48 godzin na odbiór paczki z Paczkomatu lub w PaczkoPunkcie.

          Jeśli do odbioru paczki zostało mniej niż 12 godzin i wiesz już, że nie uda Ci się jej odebrać w tym czasie, możesz jednorazowo przedłużyć czas pobytu paczki w Paczkomacie lub PaczkoPunkcie InPost o dodatkowe 48 godzin. Aby przedłużyć czas odbioru paczki postępuj w następujący sposób:

          1) Upewnij się, że minęło 36 godzin od momentu umieszczenia paczki w Paczkomacie lub PaczkoPunkcie.

          2) Wyślij SMS o treści In0xxxxxx gdzie w miejsce xxxxxxx wpisujesz 6‑cyfrowy kod odbioru przesyłki na numer 79567. Koszt wysłania SMS‑a to 11,07 zł brutto. Ważne: SMS należy wysłać z numeru, na który otrzymujesz komunikaty dotyczące paczki.

          3) Gotowe! Paczka poczeka na Ciebie dodatkowe 48h. Jako potwierdzenie otrzymasz SMS, w którym podamy nowy, dłuższy termin odbioru.
          Więcej :
          https://inpost.pl/pomoc-jak-przedluzyc-termin-odbioru-paczki-w-paczkomacie

        2. Miałem podobną sytuację i odebrałem paczkę po czasie. Też odbierałem w niedzielę, a w aplikacji miałem już powiadomienie, że paczka wróci do nadawcy, ale dało się ją odebrać.

          1. Ja miałam podobnie, paczka miała status powrotu do nadawcy,ale fizycznie nie została wyjęta z paczkomatu przez kuriera, w aplikacji natomiast wciąż był aktywny przycisk otwórz skrytkę i udało się, odebrałam paczkę

    2. Co jeśli nie odbiorę paczki a są w tym czasie prace serwisowe. Od momentu umieszczenia paczki minęło kilka godzin i pojawił się komunikat, że upłynął termin na odbiór paczki i zostanie zwrócona do nadawcy. Co zrobić w tym przypadku? Pozdrawiam

      1. Skoro nie minął czas odbioru lub nie można było odebrać z powodu awarii paczkomatu to należy skontaktować się z Inpost i wyjaśnić sprawę i rozwiązać problem. Sugerujemy kontakt z infolinią paczkomatów.

  2. Czy sprzedawca ma obowiązek ponownie wysłać paczkę do klienta w sytuacji kiedy nie odebrałam paczki z paczkomatu. Dodam że klient płaci za przesyłkę jeszcze raz. Czy sprzedawca może mimo opłacenia kosztów przesyłki, odmówić ponownego wysłania paczki?

    1. czy jeśli dostałam powiadomienie o upłynięciu czasu odebrania 4 godziny temu to mam szansę jeszcze ją odebrać?

  3. Nie zdążyłem odebrać paczki z paczkomatu. Minęło już sporo czasu i nie mam żadnych informacji co teraz dzieje się z tą paczką. Nie wiem czy wróciła do nadawcy, zwrotu pieniędzy też nie otrzymałem. Co mam dalej robić?

  4. A czy można przekierować paczkę do innego paczkomatu?
    Podczas urlopu w punkcie B zamówiłem paczkę do punktu B i tam też ją odebrałem. Po powrocie po urlopie do punktu A zamówiłem kolejną paczkę, jednak domyślnie trafiła ona do punktu B na podstawie ostatnio zapamiętanego przez system adresu. Moje pytanie brzmi, czy jest możliwość przekierowania paczki z paczkomatu w pkt B do paczkomatu w pkt A. Jeśli ktoś zna wzór to bardzo proszę o podanie tej funkcji.
    Między pkt A i 9 B jest około 120 km:)

    1. Firma InPost na chwilę obecną nie udostępnia takiej możliwości.Trzeba będzie poczekać na powrót paczki do nadawcy i wtedy nadać ją na prawidłowy paczkomat.

  5. Mam taki problem, w skrytce były umieszczone 2 paczki, a mój mąż o tym nie wiedział i odebrał tylko jedną, drugiej nie zauważył. Dopiero następnego dnia zorientowałam że brakuje 1 paczki, chociaż ma status odebrana. Co mam dalej robić?

  6. Również odebrano mi tylko jedną paczkę a były dwie , wściekam się ja nie wiem . I niestety też jeszcze nie wiem co dalej. Zgłosiłam ,po półtorej godziny . Ponoć w moim miejscu była już inna paczka. Teraz czekam co dalej.

  7. Potwierdzam że paczki dłużej mogą zostać w paczkomacie więc próbujcie odebrać ja właśnie wieczorkiem odebrałam paczkę której od rana nie powinno już być w paczkomacie. Mam szczęście bo jest niedziela i mniejszy ruch kurierski

Skomentuj Admin Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.