Darmowa dostawa – dlaczego jest to opłacalne?

Prowadząc sklep internetowy, możesz stanąć przed dylematem, czy opłacalne jest wdrożenie darmowej dostawy swoim klientom. Wydawać by się to mogło zbyt kosztownym krokiem, ale musisz wiedzieć, że według danych e-commerce 40% klientów kupowałoby więcej, gdyby mieli dostępną opcję bezpłatnej dostawy. Oczywiście to Ty ustalasz zasady i bezpłatna dostawa byłaby możliwa po spełnieniu określonych warunków. Klient musiałby np. zrobić zakup na określoną kwotę. Jaka to kwota zależy również od Ciebie.

Jak wdrożyć bezpłatną dostawę

Bezpłatna dostawa nie musi być całkowicie bezpłatna. Można uzależnić ją od wielkości koszyka, czy rodzaju zakupionych towarów. Zazwyczaj sklepy internetowe wiedząc jaki towar jest dla nich najkorzystniejszy ze względu na marżę lub konkurencyjność danego produktu, uzależniają parametry w taki sposób, by zachęcić do zakupu. Powinieneś więc dokonać takiej analizy i zdecydować, na jakich warunkach dostawa gratis jest korzystna dla twojego sklepu. Jeżeli już zdecydujesz o takiej opcji, możesz wybrać wtyczkę do woocommerce, która usprawni generowanie przesyłek i zautomatyzuje proces przygotowania takiej przesyłki.

Co zyskujemy udostępniając opcję darmowej dostawy

Najczęstszym przypadkiem zysku, jaki otrzymujemy w zamian za udostępnienie darmowej dostawy, jest powiększenie wartości koszyka zakupowego. Na decyzję klienta o zakupie może wpłynąć informacja, że jeśli dokona dodatkowych zakupów, to otrzyma darmową przesyłkę. Już od jakiegoś czasu na część produktów podobną zasadę zastosowało allegro smart. Jednak ta usługa wymaga wykupienia pewnego rodzaju abonamentu. Nie musisz wprowadzać w swoim sklepie abonamentu. Wystarczy jak klient podczas składania zamówienia, otrzyma na ekranie informację, że do darmowej wysyłki brakuje mu np. 7 zł. Jeśli koszt produktów w Twoim sklepie zaczyna się np. od 10 zł i towar o takiej wartości klient włoży do koszyka to zyskasz 3 zł. Pamiętaj, że za tym idzie zadowolenie klienta oraz z pewnością polecenie Twojego sklepu innym potencjalnym kupcom.

Bezpłatna dostawa jako promocja.

Często stosowanym zabiegiem przez sklep internetowy jest wprowadzenie opcji darmowej dostawy. Szczególnie jest to popularne w okresach wzmożonych zakupów jak też jako zachęta do ich zrobienia poza takim okresem. Dostawa gratis zawsze kusi, a dzięki dobrej reklamie skuszą się też inni klienci, którzy wygenerują zyski.

Darmowa dostawa jako zachęta do większych zakupów

Darmowa dostawa nie musi być całkowicie darmowa. Można uzależnić ją od wielu czynników. W swoim sklepie możesz zastosować kilka wariantów:

  1. Dajesz klientom promocję i w ramach której otrzymuje darmową dostawę.
  2. Ustalasz minimalną kwotę zamówienia i w ramach tej kwoty klient za wysyłkę nie zapłaci.
  3. Określasz dokładnie towar, jaki bez kosztów wysyłki zostanie do klienta wysłany.

Pamiętaj, to Ty rozdajesz karty. Musisz jednak być elastyczny i bacznie obserwować potrzeby klienta.

Klienci lubią jeżeli otrzymają dostawę gratis

Często przed kliknięciem przycisku „kup” przez klienta decyduje to, co może u nas zyskać. A może zyskać np. rabat, promocję lub brak ponoszonego ryzyka w przypadku ewentualnej rezygnacji i chęci zwrotu towaru. Nie straci wtedy pieniędzy, co jest niezwykle istotne dla każdego klienta przy wyborze firmy, z której chce skorzystać. Świetnie wykorzystuje to, chociażby Sklep Zalando proponując nie tylko dostawę, ale też darmowy zwrot.

Przyciągamy do sklepu darmową dostawą.

Bezpłatna dostawa to najprostszy i bardzo skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów, zwiększenie wartości koszyka i zamówienia.
Przed wprowadzeniem takowej opcji, należy przeanalizować, co jest dla nas najbardziej opłacalne, czy bezpłatna dostawa od określonej kwoty, czy jednak tylko na wybrane produkty, czy też nasz towar jest na tyle opłacalny, że takie ryzyko małej opłacalności darmowej dostawy jest dla nas do zaakceptowania. Zazwyczaj tego problemu nie mamy przy towarach przy zakupie, którego marża pozwala nam na pokrycie darmowej dostawy. Pamiętaj, że Twoja konkurencja nie śpi i spójrz, jak to robi ona. Może zainspirujesz się ich rozwiązaniami i pozwoli Ci to na dostosowanie odpowiednio Twojej oferty jeszcze lepiej niż konkurencja poprzez dodanie czegoś, czego nie mają inni, a co przyciągnie klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.