Przesyłka pobraniowa – jak to działa?

Coraz popularniejsze stają się zakupy przez Internet.
Mimo iż jest to niezwykle wygodna i szybka forma zakupów produktów, to wielu klientów podczas korzystania z niej obawia się, że sprzedawca po otrzymaniu gotówki zniknie i nie przyśle przesyłki.
Aby wyeliminować taką możliwość, wiele sklepów internetowych umożliwia klientom skorzystanie z opcji dodatkowej, jaką jest przesyłka „za pobraniem”. Na czym ona polega i jak dokładnie działa?
„Za pobraniem” w firmach kurierskich
Sposób działania przesyłki za pobraniem jest prosty. Polega on na tym, że kurier dostarcza przesyłkę do odbiorcy, a ten, musi uregulować płatność.

Trzeba pamiętać jednak o tym, że nie we wszystkich firmach kurierskich opcja „za pobraniem” jest dostępna dla klientów indywidualnych. Wielu operatorów ma ją zarezerwowaną tylko dla klientów, z którymi podpisali odpowiednią umowę.

Pieniądze, które przejmuje kurier, są dostarczane do Nadawców w różnym przedziale czasowym. Można znaleźć firmy, w których otrzymamy pieniądze w przeciągu jednego kilku dni lub nawet następnego dnia. Na stronie wysylajtaniej.pl jest możliwość wybrania opcji za pobraniem w przeciągu 2 dni roboczych i jest to usługa dostępna dla każdego bez względu na to czy jest się firmą czy osobą fizyczną.

Usługa za pobraniem jest bardzo atrakcyjną opcją, szczególnie jeżeli po raz pierwszy dokonujemy zakupu w danym sklepie internetowym do którego nie mamy jeszcze zaufania.

Udostępnij na:

45 replies on “Przesyłka pobraniowa – jak to działa?”

  1. […] Od dnia dzisiejszego 15-08-2014 serwis WysylajTaniej.pl uruchamia promocję na usługę pobranie. Od teraz za usługę pobraniową nasi klienci zapłacą jedynie 2 złote, bez żadnych opłat procentowych! co to jest usługa pobranie. […]

  2. Admin napisał(a):

    Kwota pobrania to dokładnie taka kwota jaka zostanie pobrana od odbiorcy i zwrócona dla nadawcy. Za przesyłkę płaci się przy wypełnianiu formularza nadania przesyłki. Jeżeli chce się aby za koszty przesyłki zapłacił odbiorca należy doliczyć te koszty do ogólnej kwoty pobrania.

  3. ziko napisał(a):

    No dobrze wszystko się zgadza, ale czy ja jako odbiorca mogę rozpakowac owa paczkę i sprawdzic czy w srodku faktycznie przysłano mi to co zamówiłem, a nie np. kamień z napisem LOVE ?
    Słyszałem, że podobno nie można jej rozpakowac przy odbiorze więc co mi z tego pobrania jak nadawca mógł mi przysłac paczkę, a w niej powietrze lub towar ale wadliwy ?

    • Anonim napisał(a):

      Można sprawdzić lecz nie zawsze kurier będzie wyrozumiały i przy tobie zaczeka aż rozpakujesz paczkę oczywiście można zapytać kuriera przy odbiorze paczki czy można sprawdzić czy wszystko jest w środku bo masz np wątpliwości

    • zybi napisał(a):

      Nawet trzeba sprawdzic. tylko kurier nie pozwala dopoki sie nie zaplaci.Po zaplaceniu sprawdzamy przy kurierze i jesli jest cos innego sporzadzamy protokol.

  4. Admin napisał(a):

    Firma Kurierska to tylko przewoźnik.
    Kurier nie był przy pakowaniu paczki więc nie jest w stanie potwierdzić czy paczka zawiera to co powinna zawierać zdaniem odbiorcy.

    Przesyłkę trzeba odebrać i można poprosić kuriera o pozostanie przy otwieraniu przesyłki i w razie czego spisać protokół otwarcia.

    W takim przypadku kurier może być świadkiem co było zawartością w przypadku roszczeń odbiorcy do nadawcy.

  5. ala napisał(a):

    co zrobić jeśli kurier miał pobrać kwotę 2800 zł.i w koncu do klienta mówi ze kwota jest przekreslona i klient nic nie musi płacić ,a ja jestem sprzedającym i klient do mnie mówi ,że mam od firmy żądac pieniedzy ,bo to oni popełnili błąd,także klient dostał prezent ,kto za to odpowiada ,że kwota za pobranie nie została wyegzekwowana ?????

    • Admin napisał(a):

      Nie ma takiej możliwości by kurier nie pobrał odpowiedniej kwoty pobrania nawet jeżeli są jakieś skreślenia na liście przewozowym gdyż w wysylajtaniej.pl list przewozowy jest też wprowadzony w system kurierski i kurier odpowiada za to co jest w systemie i nie może dokonywać zmian w usłudze na podstawie skreśleń na druku.
      Proszę podać numer listu przewozowego a to sprawdzimy.

  6. Olga napisał(a):

    Mam pytanie: czy jesli zamówię towar np kurtkę w opcji za pobraniem i kurier zgodzi się, aby przy nim otworzyc przesyłkę i ewentualnie przymierzyc, a okaże się, że np sprzedawca wysłał zły rozmiar, kolor itp i ja w tym momencie nie zgodzę się na pokwitowanie odbioru przesyłki czyli w konsekwencji nie zapłacę za nia, to co wtedy?Kurier zwraca ja do nadawcy?, czy sa wyciagniete w stosunku do odbiorcy jakies konsekwencje, kto pokrywa w tym momencie transport?

    • Admin napisał(a):

      Kurier zgodzi się na sprawdzenie zawartości przesyłki ale dopiero po odbiorze i zapłaceniu kwoty pobrania.
      Usługa firmy kurierskiej to przewóz paczki.
      Kurier nie zna ustaleń wymiarów np przedmiotu czy zawartości przesyłki i może być jedynie osobą która potwierdzi co było zawartością przesyłki.
      Kurier nie wie jaki powinien być rozmiar czy też kolor.
      Nie ma żadnych konsekwencji w przypadku złego rozmiaru czy też innej zawartości niż taka jaką ustalił odbiorca z nadawca gdyż firma kurierska nie jest stroną w transakcji pomiędzy nadawcą a odbiorcą.

      Proszę Pamiętać ,że firma przewozowa to jedynie przewoźnik.

      • ja napisał(a):

        A kto odpowiada za to iż kurier dostarczył towar za pobraniem,nie wziął pokwitowanoa od odbiorcy,odbiorca nęka właściciela wysyłki bo się rozmyślił po 2 dniach że chce jednak zwrócić towar,a nadawca nadal nie otrzymał pieniędzy za wysyłkę.

        • Admin napisał(a):

          Przy doręczeniu przesyłki kurier pobrał gotówkę która zostanie zwrócona na konto nadawcy więc nie ma problemu.

  7. Anonim napisał(a):

    Mam pytanie czy przy odbierze mogę zapłacić gotówką?

  8. Nnnss3 napisał(a):

    A można płacić zwyklymi pieniędzmi w banknotach

  9. anonim napisał(a):

    czy otrzymam pieniadze od odbiorcy poczta czy przywiezie mi je kurier

  10. Admin napisał(a):

    Dni do pobrania liczą się tylko robocze. Czyli sobota i niedziela nie jest liczona.
    Jeżeli paczka dotarła do odbiorcy dzisiaj to przelew będzie prawdopodobnie w środę.

  11. Ismena napisał(a):

    Co mam zrobić żeby nadać taką paczkę?
    Chodzi mi oto co mam zrobić na poczcie
    I jak pieniądze do mnie trafią.

  12. Marta napisał(a):

    Czy odbiorca może nie odebrać paczki ? Wraca ona wtedy do nadawcy i on pokrywa koszty 2 stron wędrówki paczki ?

    • Admin napisał(a):

      Odbiorca zawsze może być nieosiągalny pod adresem lub po prostu odmówić przyjęcia paczki.
      Wtedy przesyłka wraca do nadawcy na koszt nadawcy.
      Firma kurierska wykonała swoją pracę więc należy się jej wynagrodzenie.

  13. Ula napisał(a):

    A czy paczkê za pobraniem należy odebrać, jeżeli okazuje się, że to ściema i naciągactwo, a sprzedający nie odbiera telefonu?

    • Admin napisał(a):

      Jeżeli paczka jest za pobraniem a nie wiemy o co chodzi i nic nie zamawialiśmy – nie należy jej odbierać. Czasami zdarzają się oszustwa osób które w ten sposób próbują wyłudzić pieniądze.
      Jeśli już odebraliśmy przesyłkę za pobraniem a jej zawartość nie zgadza się z tym co zamawialiśmy należy natychmiast iść na policję wraz ze wszystkimi dowodami aby otrzymać protokół od policji i spróbować wstrzymać wypłatę pobrania do nadawcy w firmie kurierskiej.

  14. jaaaa napisał(a):

    Jesli nie ma mnie w domu podczas gdy kurier przyjedzie z paczka, co wtedy dzieje sie z paczka? Kurier zostawia awizo czy paczka zostaje odesłana?

  15. Robert Koj napisał(a):

    A pobranie jest zwracane na konto bankowe także jeśli to konto jest zagraniczne ?

  16. Paweł napisał(a):

    Witam,
    Jaki jest czas przepływu pieniędzy na konto od chwili kiedy kurier otrzyma je od odbiorcy paczki?

  17. B napisał(a):

    Co jesli klient wpłaci pieniadze za pobraniem, potwierdzi odbiór i przy kurierze otworzy paczkę i okaże się że towar jest uszkodzony, kurier sporzadzi protokół. Czy kurier może zabrac paczkę do nadawcy i oddac pieniadze? Czy nie musi tego zrobic.

    • Admin napisał(a):

      Pobranie nie należy do kuriera i nie może nim rozporządzać. Niezależnie od zawartości przesyłki kurier przecież nie wie co jest zawartością przesyłki i nie może być stroną w sprawie.
      Nadawca mógł wysłać towar np uszkodzony bo w takim stanie był zgodny z zamówieniem i firma kurierska nie wie o ustaleniach pomiędzy nadawcą i odbiorcą.

      Być może odbiorca zamówił uszkodzony przedmiot bo potrzebna mu jest tylko część itp.

      Proszę pamiętać ,że przewoźnik to tylko przewoźnik nie był przy pakowaniu przesyłki i nie wie jaki był stan ani co jest dokładnie jej zawartością.
      W sytuacji kiedy odbiorca stwierdzi ,że przedmiot nie jest taki jak ustalił z nadawcą odbiorca powinien się kontaktować z nadawcą i to z nim wyjaśnić.
      Jeżeli jest to np oszustwo powinien natychmiast udać się na policję i zgłosić sprawę oraz poprosić o pisemne potwierdzenie zgłoszenia w.w sprawy. W takim przypadku na wyraźne polecenie prokuratury/policji itp organów firmy kurierskie na podstawie takiego pisma są w stanie zatrzymać wypłatę pieniędzy dla nadawcy na jakiś czas do wyjaśnienia sprawy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Please copy the string wu1Ujm to the field below: